اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

5+1 متحد نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر عدم وجود وحدت در جبهه استکبار تاکید کرد و گفت: 1+5 متحد نیست.

5+1 متحد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در مراسم «یادواره شهدای ادوات سپاه فجر استان فارس» که در حسینیه عاشقان ثارالله این شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: حدود 12 هزار نفر پیامبر را درک کرده‌اند و به قول تمام این افراد و تمام ادیان و مذاهب، شخصیت اول برای این بزرگوار، امیرالمومنین بود.

وی افزود: علما علم انبیا را به ارث برده و مسئولیت پیامبران را به عهده دارند البته تا جایی که دل به دنیا نبندند.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: در زمان غیبت، برای ما کلام فقیهان که آراسته به مقام علم، فقاهت، عدالت و دل‌باخته به حق بوده و در برابر قدرت‌های شیطانی می‌ایستند، فصل‌الخطاب است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه شهدای میدان‌های رزم در سایه تفکر ولایی انقلاب اسلامی حرکت کردند، این حماسه‌ها آفریده شد و این تفکر هر مقدار که نقش بیشتری ایفا کند جایگاه نظام اسلامی بالاتر می‌رود.

وی جنگ تحمیلی را نزاع دو جبهه دانست و ادامه داد: اردوگاه شکل نمی‌گیرد مگر در سایه فرماندهی واحد که قادر است صف‌هایی متشکل ایجاد کند که خداوند تعبیر «بنیان مرصوص» به معنای یک کاخ در هم تنیده ‌شده را به کار می‌گیرد بدون اینکه به ایمان اشاره کند چراکه صف منسجم جز با ایمان به وجود نمی‌آید.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: هماهنگی‌ که در جبهه استکبار وجود دارد، توخالی ا‌ست و در اصل 1+5 متحد نیست بلکه آن یک نفری که از موضع قدرت در برابر این‌ها از حقوق ملت ما دفاع می‌کند، از صفی منسجم با فرماندهی واحد است که با ایمان ایستاده و می‌تواند این توازن را ایجاد کند.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وحدت و هماهنگی جز با فرماندهی واحد حاصل نمی‌شود که این مهم در نظام اسلامی بر اصل کلیدی ولایت فقیه بنیان نهاده شده‌ است که خداوند نتیجه رهبری واحد را صف‌هایی مانند «بنیان مرصوص» به معنای کاخ در هم تنیده شده، می‌داند.

 

وی بیان داشت: دلیل تاکید پروردگار بر ولایت صالحان بر جامعه، این است که ولایت این افراد در راستای پیامبر اعظم(ص) بوده و در حقیقت، ولایت و زعامت عقل، علم و تدبیر است.

 

ابوترابی‌فرد در بیان اهمیت دفاع مقدس، بیان کرد: اگر دفاع مقدس نبود مقاومت اسلامی در لبنان با این شکوه شکل نمی‌گرفت همچنین مقاومت فلسطین، بیداری دنیای اسلام و خلق حماسه عراق که همان اجبار به خروج سه لشکر زرهی آمریکا بود، همگی میوه‌های شیرین دفاع مقدس هستند.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بر پیاده کردن هرچه بیشتر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه برای رسیدن به نتایج عالی‌تر، تاکید کرد.

 

وی تصریح کرد: استکبار جهانی مهمترین مسئولیت خود را تفرقه در دنیای اسلام می‌داند که می‌بینیم امروز تفکر ضداسلامی در عراق، پاکستان ، سوریه و در دنیای اسلام آغشته شده‌ است و در اصل دست ناپاک صهیونیست‌ها و نظام سلطه بوده که چند دهه برنامه‌ریزی و فکر را به دنبال خود دارد.

 

ابوترابی‌فرد افزود: ملت ایران با مذاهب، زبان‌ها و گویش‌های مختلف، دست در دست یکدیگر وحدت و انسجام ملی و اسلامی را به نمایش گذاشته‌اند که این بنیان مرصوص یکی از دستاورد‌های بزرگ نظام ما است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: هر حلقومی که این وحدت را تضعیف یا هدف قرار دهد، دانسته یا نادانسته در مسیر استکبار جهانی حرکت می‌کند.

 

وی در پایان آینده را به طور قطع، متعلق به دنیای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: گذشته بهترین گواه بر این مدعا است که اگر حوزه‌های تقابل انقلاب با استکبار را مطالعه کنیم می‌بینیم که در تمام حوزه‌ها جبهه حق پیروز می‌شود.

 

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از تمبر یادبود «یادواره شهدای ادوات سپاه فجر فارس» با حضور نماینده ولی فقیه در این استان، فرمانده سپاه فارس و جمعی از مسئولان این استان، رونمایی شد.

 

انتهای پیام/‌2448/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول