اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بارش باران، شادمانی کشاورزان سیرجان و مشکل آب‌گرفتگی معابر

بارش باران پاییزی علاوه بر شادمانی کشاورزان موجب آب‌گرفتگی معابر سیرجان نیز شده است.

بارش باران، شادمانی کشاورزان سیرجان و مشکل آب‌گرفتگی معابر

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، بارش باران پاییزی در شهرستان سیرجان در سال زراعی جاری تا‌کنون 19 میلی‌متر گزارش شده است.

بارندگی امروز نیز علاوه بر خوشحالی کشاورزان در مزارع و باغ‌ها مشکلاتی را در خیابان‌ها برای عبور و مرور مردم ایجاد کرده است.

حسن زید‌آبادی معاون‌ عمرانی فرماندار سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد مشکل آب‌گرفتگی خیابان‌ها و کوچه‌ها با بارش حتی کمتر از 10 میلی‌متر گفت‌: به علت نبود نظارت مهندسی دقیق در توسعه خیابان‌های سطح شهر و معابر این مشکل به وجود آمده است.

وی بیان داشت: در زمانی احداث و تعریض در خیابان باید نظارت فنی در شیب خیابان‌های مجاور انجام می‌شد که با گسترش شهر این مشکل هم فراگیر و گسترش یافت.

زیدآبادی عنوان کرد: تاکنون خیابان‌های شمالی شهر در دو فاز اصلاح شده است و برای بقیه خیابان‌ها بیش از 200  میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در فازهای مختلف تا پنج سال آینده با شیب مناسب آب‌های سطحی به کانال‌های جنوب شهر هدایت و جمع‌آوری می‌شوند.

وی افزود: مردم نیز باید مشارکت کنند و در ساخت و سازها به نظارت مهندسان مشاور در جمع‌آوری آب‌ها‌ی سطحی و شیب خیابان‌ها توجه کنند.

زیدآبادی تصریح کرد: شهرداری هم سالانه مقدار زیادی از بودجه خود را فقط برای این رفع مشکل مردم اختصاص می‌دهد، اما وسعت طرح و هزینه آن جوابگو نیست که هر ساله در فازهای مختلف در خیابان‌ها اجرا می‌شود.

شهروندان سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با شکر‌گزاری به درگاه خداوند برای آغاز بارندگی‌ها، آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های شهر را عمده مشکل عنوان کردند و خواستار رسیدگی به آن شدند.

حسن ده‌یادگاری کشاورز سیرجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بارندگی‌های ‌سال جاری به موقع و بدون زیان است و خداوند را شاکر هستیم و سال جاری به لحاظ زراعی خوب است.

منوچهر محسنی نیز بارندگی را موجب دل‌گرمی خود و نوید‌بخش سالی خوب و پربرکت می‌داند.

انتهای پیام/80015/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول