اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برژینسکی: آمریکا فرصت تاریخی مذاکره با ایران را دریابد

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در نامه‌ای به سران کنگره با هشدار درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از آنها خواست فرصت تاریخی مذاکره با ایران را از دست ندهند.

برژینسکی: آمریکا فرصت تاریخی مذاکره با ایران را دریابد

به گزارش خبرگزاری فارس، زیبیگنیو برژینسکی و برنت اسکاوکرافت، مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا، امروز، پنجشنبه با ارسال نامه‌ای به رهبران مجلس سنا و مجلس نمایندگان از تلاش‌های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران حمایت کردند.

در این نامه آمده است: «ما از تمامی آمریکایی‌ها و کنگره آمریکا می‌خواهیم قاطعانه در این مذاکرات سخت اما تاریخی در کنار رئیس جمهور بمانند.»

مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا می‌افزایند: «در صورتی که آمریکا در استفاده از این فرصت تاریخی موفق نشود ما نخواهیم توانست به اهدافمان در زمینه عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای دست بیابیم و ضمن از دست دادن حمایت متحدان و دوستانمان، احتمال جنگ را افزایش می‌دهیم.»

برنت اسکاوکرافت از مشاوران امنیت ملی جرالد فورد و جورج دبلیو بوش و برژینسکی هم مشاور امنیت ملی جیمی کارتر بوده است.

این نامه در حالی منتشر شده که آمریکا و متحدان این کشور در ژنو در حال مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور هستند.

مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا هم هشدار داده‌اند. این دو می‌نویسند: «تحریم‌های اضافی در این زمان با هدف گرفتن امتیازهای بیشتر در مذاکرات با خطر تخریب یا حتی تعطیل کردن مذاکرات همراه است.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول