اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار مدیر عامل شرکت آبفای‌ تهران ‌با حجت‌الاسلام ‌قرائتی مطرح شد

کاهش حجم ذخایر آبی در تهران/توصیه قرائتی به مردم برای عبور از بحران کم آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: مدیریت مصرف توسط شهروندان، بهترین راه گذر از کم آبی است.

کاهش حجم ذخایر آبی در تهران/توصیه قرائتی به مردم برای عبور از بحران کم آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمد پرورش عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن قرائتی با تشریح شرایط ویژه آبی شهر و استان تهران، مسئله کمبود آب و بحران آبی پیش رو را یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان برشمرد و تاکید کرد: بهترین راه مقابله با این مشکل همراهی و همکاری مردم و مدیریت مصرف توسط مشترکان است.

مدیر عامل آبفای استان تهران در این دیدار با مهم بر شمردن نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه افزود: علی‌رغم اینکه ما با آمادگی کامل تمام تلاش خود را در به کارگیری توان سخت‌افزاری و اجرایی در مدیریت منابع به کار بسته‌ایم اما بدون شک با توجه به محدودیت منابع و کاهش حجم ذخایر آبی بدون مدیریت مصرف کارآمد، در گذر از شرایط سخت آبی سال‌جاری و عبور از بحران کم آبی موفق نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بنابراین سعی کرده‌ایم تا از حداکثر ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی، علمی و آموزشی و تمام توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود در این راه بهره بگیریم تا به فضل الهی با یاری و مشارکت همگانی بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم و سال آبی جاری را با کمترین پیامد سپری کنیم.

صرفه‌جویی وظیفه همگانی است

حجت‌الاسلام قرائتی نیز در این دیدار صرفه‌جویی را وظیفه‌ای همگانی دانست که در قرآن و احادیث و روایات بسیار بر آن تاکید شده است و با اعلام آمادگی در جهت همکاری با شرکت آب و فاضلاب استان تهران در انجام برنامه‌های فرهنگی با هدف فرهنگسازی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، اظهار امیدواری کرد تا شرکت آب و فاضلاب استان تهران و همه مناطق شهر تهران بتوانند با یاری و مشارکت همگانی از بحران آبی سال‌جاری گذر کنند.

این گزارش حاکی است، نخستین برنامه با موضوعیت اسراف و صرفه‌جویی در مصرف آب با حضور حجت‌الاسلام قرائتی به مدت 45 دقیقه به صورت زنده در برنامه «به سمت خدا» از شبکه سوم سیما پخش شد و دومین برنامه نیز مورخ پنجم آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه سوم بخش خواهد شد.

مدیر عامل آبفای استان تهران در این دیدار با هدف هماهنگی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی توسط رئیس ستاد اقامه کشور در ارتباط با آب به ویژه در برنامه‌های صدا و سیما به همراه مجتبی صفدری مدیرعامل و سید مرتضی میرآبادی مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب منطقه شش تهران (جنوب تهران) با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/2462/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول