اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله استادی:

ادله لزوم بعثت درباره لزوم امامت صادق است

استاد حوزه علمیه قم گفت: همان ادله‌ای که برای لزوم بعثت ذکر شده برای لزوم امامت نیز صادق است.

ادله لزوم بعثت درباره لزوم امامت صادق است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی امشب در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم حضرت معصومه(س) در ادامه بحث خود در دهه دوم محرم مبنی بر اینکه امامت در ادامه نبوت بوده و امامت مجرای نبوت است، بیان کرد: وجود امام بعد از پیامبر(ص) به این دلیل است که امام اجازه ندهد چیزی به دین اضافه و یا از دین کم شود و باید امام باشد تا جلوی تحریف‌ها را بگیرد.

وی تاکید کرد: همان دلیل که می‌گوید پیامبر باید وجود داشته باشد همان دلیل نیز می‌گوید باید امام وجود داشته باشد و همان دلیل که می‌گوید پیامبر باید از گناه و اشتباه در طول عمر مصون باشد همان دلیل هم می‌گوید امام باید از گناه و اشتباه در سراسر عمر مصون باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ادله‌ای که برای لزوم بعثت ذکر شده برای لزوم امامت نیز ذکر شده است، اظهار کرد: مصونیت ائمه از گناهان سرچشمه گرفته از اراده خودشان و عنایت خداوند است.

وی با اشاره به مطرح شدن برخی مسائل درباره استغفرالله گفتن ائمه‌اطهار و پیامبر بیان داشت: در همان روایتی که می‌گوید رسول خدا روزی 70 بار استغفرالله ربی و اتوب الیه می‌گفتند، رسول خدا فرموده است که این استغفار برای این است که قلبم حالتی پیدا می‌کند که می‌خواهم برطرف شود.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: کارهایی که رسول خدا و ائمه اطهار از آن استغفار می‌کنند به گونه‌ای است که اگر ما آن کارها را انجام دهیم خوب است ولی آنها آن کارها را برای خود سیئه می‌دانند و از آن استغفار می‌کنند.

انتهای پیام/2258/ک20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول