اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ مستقل 177 تربت حیدریه خبر داد

اطعام بیش از 10 هزار نفر در دهه نخست محرم از محل نذورات مردمی

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ مستقل 177 تربت حیدریه از اطعام بیش از10 هزار نفر در دهه نخست ماه محرم از محل نذورات مردمی خبر داد.

اطعام بیش از 10 هزار نفر در دهه نخست محرم از محل نذورات مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام علی قرائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با دهه نخست ماه محرم بیش از 10 هزار نفر هر شب و ظهر تاسوعا و عاشورا از محل نذورات و کمک‌های خودجوش مردمی اطعام شدند.

وی گفت: مراسم عزاداری و سینه‌زنی صبح‌ها در پادگان‌های قائم (عج) و منصوریه و شب‌ها در مسجد کوی سازمانی و عصر‌ها در زینبیه برگزار می‌شد.

قرائی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پیام‌های امام حسین (ع) در قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است و باید به این موضوع به صورت ویژه و گسترده پرداخته شود، تصریح کرد: در راستای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند برپایی همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی هستیم.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ مستقل 177 تربت حیدریه بیان داشت: کربلا صحنه نمایش و رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی، شهادت‌طلبی و ایثارگری است، کربلا نمایش رویارویی دو جبهه است؛ یکی در قامت استوار حضرت حسین بن علی (ع) و یاران آن بزرگوار تجلی و دیگری نیز در وجود یزید تبلور می‌یا‌بد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام حسین (ع) مظهر تقوای الهی و نمونه اعلای وارستگی و پارسایی است و باید تقوای حقیقی را در مکتب حسینی بیاموزیم، عنوان داشت: عاشورا برای ما یک حادثه نیست بلکه نوعی فرهنگ و آغاز تاریخی دیگر است.

به گفته وی، حادثه عاشورا هر چند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، اما عمق حادثه چنان روایت آموزنده و عبرت‌آموزی را به تصویر می‌کشد که توجه عالم را به خود معطوف می‌سازد و چنان شور و حرکتی می‌آفریند که همه قیام‌های حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه از سرچشمه‌اش آب می‌خورد و بر محور آن می‌چرخد.

انتهای پیام/2202/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول