اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان قم:

مسئله عرضه پرنده زنده باید به صورت ریشه‌ای حل شود

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان قم گفت: با توجه به اینکه انجام طرح‌های ضربتی برای جمع‌آوری پرنده‌‌فروشی‌های غیرزینتی چندان نتیجه‌بخش نبوده است؛ لذا باید این مسئله به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

مسئله عرضه پرنده زنده باید به صورت ریشه‌ای حل شود

سید مهدی سرکشیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وجود پرنده‌فروشی‌های غیرمجاز در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر اظهار داشت: برای جمع‌آوری این پرنده‌فروشی‌ها کمیته ساماندهی تشکیل شده که در این کمیته معاونت خدمات شهری شهرداری، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه اماکن نیروی انتظامی مشارکت دارند.

وی افزود: برای جمع‌آوری این واحدهای غیرمجاز مکاتبات فراوانی از سوی مردم صورت گرفته است و به صورت مکرر به این واحدها تذکر داده شده و در برخی مواقع با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری‌شان اقدام شده است.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان قم ادامه داد:‌ کشتار غیرمجاز و غیرشرعی تنها یکی از تخلفاتی است که این واحدها انجام می‌دهند و این مسئله ناراحتی ساکنان این منطقه را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری این واحدها چند نهاد باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: در کمیته ساماندهی که چندی پیش برگزار شد مقرر شد که واحدهای غیرمجاز توسط اصناف شناسایی شده و به اماکن نیروی انتظامی معرفی شود تا نسبت به جمع‌آوری آنان به صورت جدی اقدام شود.

سرکشیک اضافه کرد: با این واحدها به صورت مکرر برخورد شده ولی با توجه به اینکه بستر تخلف و امکان بازگشت ایشان به چرخه عرضه و ذبح پرندگان فراهم است نمی‌توان به صورت ریشه‌ای نسبت به جمع‌آوری این واحدهای متخلف اقدام کرد.

وی افزود: در برخورد جدی با این متخلفان به صورت مکرر، اقدامات قانونی صورت گرفته است ولی پس از گذشت چند روز متخلفان بازگشته و با توان بیشتری به کار خود ادامه می‌دهند.

سرکشیک خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته اقدامات گوناگونی از سوی دامپزشکی برای جلوگیری از ذبح غیرشرعی و عرضه غیرقانونی مرغ زنده در این واحدها صورت گرفت ولی با توجه به اینکه مسئله این تخلف ریشه‌دار است، اجرای طرح‌های ضربتی که تاکنون به صورت مکرر انجام شده چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

انتهای پیام/78005/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول