اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جدید آموزش و پرورش قزوین:

آموزش و پرورش آیینه تمام نمای نظام است

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش و پرورش آیینه تمام نمای نظام است بنابراین نباید این آیینه زلال را با فداکردن مصلحت آموزش و پرورش در بازی‌های سیاسی و منافع فردی و گروهی دچار کدورت کرد.

آموزش و پرورش آیینه تمام نمای نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سالار قاسمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در ساختار اجتماعی یک جامعه یا رشد شخصیت تأثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به وظایف آموزش و پرورش افزود: پرورش قوه خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان یکی از وظایفی است که آموزش و پرورش بر عهده دارد.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: آموزش و پرورش آیینه تمام نمای نظام است بنابراین نباید این آیینه زلال را با فدا کردن مصلحت آموزش و پرورش در بازی‌های سیاسی و منافع فردی و گروهی دچار کدورت کرد.

قاسمی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت در این حوزه امانت بزرگی است، تصریح کرد: با وجود اینکه پذیرش مسئولیت در نهادی مانند آموزش و پرورش مسئولیت بزرگی به شمار می‌رود اما برعهده گرفتن مسئولیت تربیت و تعلیم دانش‌آموزان امانتی بزرگتر است.

وی بیان کرد: خانواده‌های این دانش‌آموزان با هزاران امید فرزندان خود را به ما می‌سپارند و انتظار دارند با تلاش و کوشش در رشد علمی و تربیتی فرزندان آنان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: بنابر این وظیفه همه معلمان و کارکنان آموزش و پرورش است که با همکاری و همدلی یکدیگر زمینه رشد و بالندگی فرزندان ایران اسلامی را به نحو مطلوبی فراهم کنیم.

قاسمی با اشاره به وظایف مسئولان آموزش و پرورش تصریح کرد: تربیت دانش‌آموزان ولایتمدار، با نشاط و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین وظایف این نهاد به شمار می‌رود.

این مسئول گفت: برای رسیدن به این مهم و موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت تمام دستگاه‌ها باید تمام قد در خدمت آموزش و پروش باشند.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه همه ما به آموزش و پرورش بدهکاریم و کسی از آن طلبی ندارد، اظهار کرد: یکی از نخستین اقدامات آموزش و پرورش استان در آینده نزدیک ارتقای مدیریت و رهبری است.

قاسمی اضافه کرد: در این راستا معاونان و رؤسای ادارات باید بر محور توانمندی، نقدپذیری، مشارکت، اعتدال‌گرایی و به دور از سیاست‌زدگی انتخاب شوند.

به گفته این مسئول ارتقای منابع انسانی بر پایه خلاقیت و حرفه‌ای بودن، توسعه عدالت آموزشی و پرورشی در زمینه‌های مختلف مانند افزایش پوشش تحصیلی و کاهش تراکم دانش‌آموزی و ارتقای برنامه‌های آموزشی از جمله محورهای برنامه کاری وی است.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین توسعه فعالیت‌های پرورشی و تربیت‌بدنی، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش و تأمین معیشت و منزلت فرهنگیان و ارتقای جایگاه آنان را از دیگر محورهای برنامه کاری خود در آینده برشمرد.

انتهای پیام/77010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول