اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان:

نهضت مطالعه مفید باید از خانواده آغاز شود

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و گفت: خانواده نقش اساسی و محوری را در انس فرزندان با کتاب دارد، بنابراین باید نهضت مطالعه مفید را از کانون خانواده آغاز کرد.

نهضت مطالعه مفید باید از خانواده آغاز شود

مهری مهدوی امروز در نمایشگاه مطالعه مفید که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است و این اقدام موثر نباید محدود به هفته کتاب شود.

وی با بیان اینکه رشد و تعالی هر جامعه‎ای مرهون دانش و بینش افراد آن جامعه است، تصریح کرد: اگر فرهنگ مطالعه در جامعه‎ای نهادینه نشود، رسیدن به قله‎های پیشرفت میسر نخواهد بود.

اهدای بیش از 100 عنوان کتاب به جامعه هدف

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ایستگاه‎های مطالعه فرصت مناسبی برای معرفی کتاب به خانواده‎ها است تا آنها بتوانند علاوه بر ارتقای سطح دانایی خود، میزان سرانه مطالعه را در استانی که مهد فرهنگ است افزایش دهند.

مهدوی ادامه داد: رویکرد اداره کل بانوان و خانواده استانداری گلستان ارائه طرح‎های آموزشی برای جامعه هدف بوده است که در این راستا کتاب‎هایی خریداری شده و در اختیار اساتید، کارشناسان امور بانوان و خانواده دستگاه‎های اجرایی استان قرار گرفته است.

وی از اهدای بیش از 100 عنوان کتاب از سوی نهاد بانوان و خانواده استانداری گلستان خبر داد و یادآور شد: بیش از 100 عنوان کتاب به مراکز فرهنگی، شوراهای اسلامی، بسیج و اردوهای جهادی با محوریت زن و خانواده در حوزه تربیتی اهدا شده است.

فرهنگ مطالعه در جامعه مظلوم است/ نهضت مطالعه مفید با تلاش یک نهاد دولتی اتفاق نمی‎افتد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه زنان نقش موثری در مطالعه مفید دارند، ابراز داشت: فرهنگ مطالعه در جامعه مظلوم واقع شده است، لذا هر یک از آحاد جامعه رسالت سنگینی بر عهده دارند تا سطح مطالعه را افزایش دهند.

مهدوی بیان داشت: یکی از توصیه‎های دین، ائمه اطهار(ع) و مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ مطالعه بوده، اما هنوز این فرهنگ در جامعه به خوبی نهادینه نشده است.

وی تاکید کرد: نهضت مطالعه مفید تنها با تلاش یک نهاد و ارگان دولتی اتفاق نمی‎افتد، همه باید در این زمینه همت کنند تا دانایی محوری به شوق و رغبت عمومی تبدیل شود و همگان یکدیگر را توصیه به خواندن کتاب کنند.

همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه مطالعه مفید از 26 آبان امسال با حضور 20 دستگاه فرهنگی در گلستان گشایش یافت که این نمایشگاه تا سوم آذر ماه امسال دایر است و علاقمندان می‎توانند صبح و عصر از آن دیدن کنند.

انتهای پیام/83001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول