اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین فرهنگسرای کتاب در شهرری

فرهنگسرای ولاء با توجه به رسالت فرهنگی خود در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم کردن ملزومات کتابخوانی در شهرری همه ساله در هفته کتاب بسته‌ برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

برگزاری نخستین فرهنگسرای کتاب در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فرهنگسرای ولاء با توجه به رسالت فرهنگی خود در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم کردن ملزومات کتابخوانی در شهرری و نیز داشتن سه کتابخانه که به‌طور مستقیم با مقوله کتاب و کتابخوانی در ارتباط است، همه ساله در هفته کتاب بسته‌ برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

سید رضا موسوی، مدیر فرهنگسرای ولاء پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به برگزاری فرهنگسرای کتاب ذکر کرد: ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی نیز از سوم تا هفتم آذر ماه با رویکردهای مشخص شده برگزار می‌شود.

وی با توجه به اهداف برگزاری این برنامه ذکر کرد: ارائه برنامه‌های هدفمند حوزه مطالعه، معرفی برنامه‌های حوزه کتاب در خارج از مراکز سازمان، تعریف برنامه‌های زیربنایی و ماندگار با استفاده از راهکارهای جدید، تبیین اهمیت کتاب به عنوان سیاست راهبردی سازمان، آشنایی بیشتر اهالی شهر تهران با فعالیت‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در زمینه کتاب و کتابخوانی، معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با کتاب که در کتابخانه‌های سازمان انجام می‌شود، ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان شهر و کشور، ترویج فرهنگ استفاده از کتابخانه‌ها میان اقشار مختلف جامعه و افزایش سرانه مطالعه شهروندان و معرفی آخرین اقدامات سازمان در حوزه کتابخوانی و مطالعه از اهداف برگزاری این برنامه است.

مدیر فرهنگسرای ولاء با اشاره به ساعت کاری این فرهنگسرا بیان کرد: ساعت برپایی فرهنگسرای کتاب از 10 صبح تا 18 است و در صورت نیاز، ساعت کار این فرهنگسرا می‌تواند افزایش یابد.

موسوی با توجه به برنامه‌های پیشنهادی جهت برگزاری هر چه بهتر فرهنگسرای کتاب در سال 92 تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های 10 دقیقه‌ای مهارت‌های مطالعه (تندخوانی، دقیق‌خوانی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی و خلاصه‌برداری)، کلینیک مشاوره کتاب (معرفی کتب و سیر مطالعاتی در حوزه‌های مختلف داستان، تاریخ، کودک، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اهل بیت علیهم‌السلام و ...)، معرفی نویسندگان و کتاب‌های برتر حوزه‌های مشخص شده با تاکید بر چهره‌ها و نویسندگان شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، بلوتوث کتاب‌های الکترونیکی، مسابقه پیامکی، نگار گذر با موضوع کتاب (معرفی و نمایش کتاب‌های مناسب از طریق پوستر، بروشور، استند و یا برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتاب و کتابخوانی)، غرفه فروش کتاب با موضوع محرم و عاشورا، برپایی ایستگاه جهت دریافت کتاب‌های اهدایی مردم به کتابخانه‌ها و برپایی غرفه نقاشی، سرگرمی، مسابقه فرهنگی و کتابخوانی برای کودکان و نوجوان از برنامه‌های فرهنگسرای کتاب است.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 با توجه به نحوه برگزاری این برنامه ذکر کرد: این برنامه در محوطه بیرونی مترو شهرری و از تاریخ سوم تا هفتم آذر ماه دایر است.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 با توجه به عضویت علاقمندان در کتابخانه‌ها تصریح کرد: ثبت‌نام کتابخانه‌های سازمان از بیست و پنجم آبان ماه تا نهم آذر ماه سال‌جاری برای کلیه افراد زیر 18 سال رایگان (عضویت عادی و ویژه) و برای افراد بالای 18 سال با 50 درصد تخفیف (عضویت عادی و ویژه) است.

انتهای پیام/2462/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول