اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان:

کتابخانه‎ها پناهگاه‎های فرهنگی جامعه محسوب می‎شوند

دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان، مطالعه را در رشد شخصیتی افراد تأثیرگذار دانست و گفت: کتابخانه‎ها پناهگاه‎های فرهنگی جامعه محسوب می‎شوند.

کتابخانه‎ها پناهگاه‎های فرهنگی جامعه محسوب می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان، ایرج کارخایی امروز به مناسبت هفته کتاب و کتاب‏خوانی افزود: اسلام که دینی عالم‌گیر است با کتاب و کتابت عجین شده و معجزه‌ آن، کتاب (قرآن کریم) بوده و به اندازه لازم در تشویق و ترغیب به امر کتاب‎خوانی و گسترش و توسعه کتاب‎خانه سفارش کرده است.

وی با اشاره به اینکه دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز کتاب و کتاب‎خوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته است، اظهار داشت: هر فرد باید با کتاب زندگی کند.

کارخایی تصریح کرد: مطالعه و کتاب‎خوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی رواج یابد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل استاندار سمنان گفت: ضرورت کتاب‎خوانی و اهمیت آن برای همگان تفسیر و تعبیر شود؛ در هیچ‎ جایی نباید فردی یافت شود که با مطالعه بیگانه باشد.

وی تداوم فرآیند توسعه کشور را منوط به توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد: باید با ایجاد زمینه‎های لازم امکان مطالعه بیشتر مردم و همچنین تشویق آنها به کتاب‎خوانی را فراهم کنیم.

کارخایی خواستار توجه مسئولان فرهنگی و آموزشی استان سمنان به امر گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی به ویژه در بین جوانان شد و گفت: مطالعه دانش‎آموزان نباید در حد کتاب درسی باشد بلکه باید با تمهیداتی این قشر از جامعه را به همراه خانواده‎های آنان در قالب نهضت مطالعه مفید نسبت به خواندن و مطالعه کتب غیردرسی تشویق و ترغیب کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان افزود: مطالعه کتاب علاوه بر اینکه از بهترین تفریحات سالم است، در رشد ذهنی و شخصیتی افراد نیز مؤثر است.

کارخایی همچنین با اشاره به تأکید فراوان دین مبین اسلام بر مطالعه کتاب و تحصیل علم و دانش گفت: کتاب قرآن از بهترین کتاب‎ها در هدایت انسان و رسیدن او به سعادت و کمال است.

وی افزود: کتاب، همواره به عنوان یکی از ابزارهای نیرومند برای کسب دانایی، توانایی و درک و دریافت درست مطالب مطرح است.

کارخایی با اشاره به اینکه کتابخانه‎ها پناهگاه‎های فرهنگی جامعه محسوب می‎شوند و برای افراد جامعه، مایه دل‎گرمی، احساس مصونیت و تکیه‎گاه معنوی هستند، بیان داشت: کتابخانه‎ها اوقات فراغت افراد را غنی ساخته و هنجارها و بایسته‎های فردی و اجتماعی را برجسته و نهادینه می‎کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل استانداری سمنان در خاتمه ضمن بیان اینکه کتابخانه‎ها از سویی حافظان میراث‎های فرهنگی و مالکیت‎های فکری و امن‎ترین مکان‎ها برای گذراندن بهترین ساعات زندگی به شمار می‎روند، خاطر نشان کرد: همچنین کتابخانه‎ها ابزارهای ارزشمندی برای ایجاد تعادل، گسترش عدالت و معنویت و نیز نمادهایی از ارزش‎های فرهنگی، اجتماعی، دینی، سیاسی و اقتصادی جوامع محسوب می‎شوند.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول