اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مقایسه نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی

کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)» منتشر شد

کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)» از فصل‌هایی مانند مقایسه تطبیقی نهضت حسینی(ع) و انقلاب خمینی(ره) در عرصه سیاسی، شباهت‌های فرهنگی اجتماعی در قیام ثارالله و انقلاب روح‌الله و شخصیت‌شناسی رهبران نهضت حسینی و انقلاب خمینی تشکیل شده است.

تلاش برای حفظ اسلام، شباهت‌های شاه و یزید، طاغوت‌ستیزی، بیعت‌ناپذیری، عزت‌آفرینی، شیوه‌های مبارزاتی، اتمام حجت و هشدار، آسیب‌زدایی اخلاقی و احیای ارزش‌ها و آسیب‌زدایی اعتقادی و رفع اختلاف طبقاتی از جمله موضوعاتی است که زیرمجموعه فصل‌های اصلی این کتاب ارائه شده است.

احیای روحیه تکلیف‌گرایی، منطق فداکاری در قیام عاشورا و انقلاب اسلامی، پرورش روحیه شهادت‌طلبی، وجود روح حماسی در بین یاران امام، گذری بر ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و امام خمینی(ره)، عدالت‌خواهی امام حسین(ع) و پیرو راستینش، عرفان حسینی و عرفان خمینی، قاطعیت و صلابت در عمل و صبر و استقامت از موضوعات دیگر ارائه شده در این کتاب است.

در این کتاب مقایسه‌ای تطبیقی در عرصه‌های مختلف بین نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته که برای برنامه‌سازان رسانه ملی مفید است.

کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(ره)» با شمارگان هزار و 500 عدد و قیمت هزار تومان به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

انتهای پیام/78003/ر20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول