اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

مرکز اسناد تاریخی اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با همکاری مرکز اسناد وزارت امور خارجه تا پایان امسال مرکز اسناد تاریخی اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

مرکز اسناد تاریخی اردبیل راه‌اندازی می‌شود

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این مرکز قرار است اسناد تاریخی اردبیل از دوره صفویه تا دوره کنونی اعم از فرمان سلاطین، اسناد مبادله شده بین کشورها و مناطق مختلف با ایران با محوریت اردبیل و همچنین نشانه‌ها و دیگر مدارک تاریخی اردبیل در این مجموعه گرد‌آوری شود تا علاقمندان بتوانند از این اسناد برای معرفی و شناساندن عظمت و جایگاه اردبیل در طول تاریخ بهتر و شایسته استفاده کنند.

این مسئول به استقبال خوب اهالی اردبیل از نمایشگاه کتاب و اسناد وزارت امور خارجه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی اردبیل با همکاری مرکز اسناد انتشارات وزارت‌خارجه و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل دایر شده و تلاش ما بر این است تا چنین نمایشگاه‌هایی به صورت تخصصی در طول سال به صورت مستمر و مداوم برگزار شود.

فرهمند امین تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده است جدیدترین کتب و اسناد انتشار یافته وزارت امور خارجه با محوریت مسائل خارجی، دیپلماسی، علوم سیاسی، روابط بین‌المللی و ... در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار گیرد.

وی یادآور شد: در این اسناد شاهد به ثبت رساندن وقایع مختلف و بازخوانی حوادث تاریخی به ویژه از عهد صفوی به بعد هستیم که در قالب فرمان سلاطین، عهدنامه‌ها و پیمان‌های در معرض دید عموم گذاشته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل استقبال خوب محققان، پژوهشگران و دانشجویان رشته مختلف را از این نمایشگاه بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در این نمایشگاه بیش از 188 عنوان کتاب فراهم شده تا مخاطبان بتوانند با تخفیف 30 تا 35 درصد نسبت به خرید این منابع ارزشمند نیز اقدام کنند.

این مسئول به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه‌های مختلف کتاب در شهرها و مراکز علمی و دانشگاهی و مدارس برپا شده تا هم مخاطبان بتوانند با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شده و هم در صورت تمایل خرید کتاب مورد نظر را با قیمت مناسب انجام دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با برشمردن اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه ادامه داد: جامعه‌ای که در این زمینه بتواند هویت و اصالتی داشته باشد، می‌تواند به فرهنگ و غنای آن ببالد و در این زمینه سرآمد جوامع بشری باشد.

فرهمند امین در پایان سخنان خود از برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در سطح استان اردبیل بیش از 66 باب کتابخانه با ظرفیت بیش از 700 هزار جلد کتاب داریم که با توجه به این غنای فرهنگی باید همه به مطالعه و ابعاد مختلف آن اهمیتی خاص قائل شویم.

انتهای پیام/62004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول