اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

در حملات انتقامی طالبان در پاسخ به مرگ «محسود»

پست‌ مرزی پاکستان هدف حمله طالبان قرار گرفت

شبه‌نظامیان پاکستانی صبح امروز با حمله به 2 پست بازرسی پلیس، اعلام کردند که این حملات واکنش انتقامی طالبان به کشته شدن «حکیم‌الله محسود» رهبر این گروه است.

پست‌ مرزی پاکستان هدف حمله طالبان قرار گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، پست نیروهای مرزی ارتش در منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» صبح امروز هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد شبه‌نظامیان با یک خودروی پر از باروت پست نیروهای مرزی ارتش را در منطقه «شوه» از توابع وزیرستان شمالی هدف قرار دادند.

طبق اطلاعات اولیه، بر اثر این حمله انتحاری دست‌کم 3 نیروی مرزی کشته و 6 نفر از آنان نیز زخمی شدند.

بلافاصله بعد از این حمله، ارتش تمام مسیرهای اطراف محل حادثه را مسدود کرد و به تعقیب مهاجمان پرداخت. گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از شبه‌نظامیان حین درگیری با ارتش خود را منفجر کرد و این در حالی است که تبادل آتش بین شبه نظامیان و نیروهای ارتش همچنان ادامه دارد.

سخنگوی گروه شبه‌نظامی «انصارالمجاهدین» با پذیرفتن مسئولیت این عملیات انتحاری اعلام کرد این حمله برای انتقام خون حکیم‌الله محسود رهبر طالبان پاکستان که چند هفته پیش در حمله پهپادهای آمریکایی به وزیرستان کشته شد انجام شده است.

وی تصریح کرد که این حملات همچنان ادامه خواهد داشت.

* حمله به پست بازرسی در ایالت «خیبرپختونخواه»

همچنین شبه‌نظامیان صبح امروز در اقدامی مشابه، یک پست بازرسی پلیس را در منطقه «صوابی» از توابع ایالت «خیبر‌پختونخواه» هدف حمله قرار دادند.

رئیس پلیس منطقه صوابی در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز داشت: تعداد مهاجمان 12 نفر بود که چهار نفر از آنان در درگیری با پلیس کشته شدند.

بعد از این حادثه ارتش در تلاش است با محاصره منطقه شبه‌نظامیان را دستگیر کند.

طالبان بعد از کشته شدن حکیم‌الله محسود رهبر این گروه در حمله پهپادهای آمریکایی، دولت پاکستان را به همدستی با آمریکایی‌ها متهم و تهدید کردند که مراکز نظامی و دولتی پاکستان را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

این در حالی است که «ملا فضل‌الله» رهبر جدید طالبان پاکستان اعلام کرده است که حمله به مقرهای ارتش و مراکز نظامی در اولویت برنامه‌های طالبان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول