اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

محسن مؤمنی شریف در گفت‌وگو با فارس:

«شیخ‌ابراهیم» سودانی‌ها و شهادتی که موجب تحول در دیپلماسی فرهنگی می‌شود

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری یک چهره ممتاز از یک عالم دینی و دلسوز و خستگی‌ناپذیر را در سودان به نمایش گذاشت، گفت: شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان، قطعاً در دیپلماسی فرهنگی موجب تحولاتی خواهد شد.

«شیخ‌ابراهیم» سودانی‌ها و شهادتی که موجب تحول در دیپلماسی فرهنگی می‌شود

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، طی عملیات بمب‌گذاری به شدت مجروح شد و پس از عمل جراحی و بستری‌شدن در بیمارستان به شهادت رسید.

به مناسبت شهادت ایشان با محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری که سابقه آشنایی وی با حجت‌الاسلام انصاری به خرداد سال 88 و برگزاری مسابقه داستان نویسی در سودان باز می‌گردد، گفت‌وگویی را ترتیب دادیم که در ادامه می‌آید:

مؤمنی گفت:‌ ابراهیم انصاری زمانی که در سودان حضور داشت، به خاطر دغدغه‌های فرهنگی که داشت زمینه آشنایی بیشتر ما با فرهنگ کشور سودان را فراهم کرد و در واقع می‌توان گفت در اثر تلاش‌های بی‌وقفه انصاری بود که زمینه گرایش بیشتر سودانی‌ها به انقلاب فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام انصاری یک چهره ممتاز از یک عالم دینی و دلسوز و خستگی‌ناپذیر را در سودان به نمایش گذاشت، افزود: محبتی که مردم سودان اعم از روشنفکر، هنرمند و دیگر آحاد مردم به این شخصیت مخلص داشتند، واقعاً شگفت‌آور بود و همه او را «شیخ ابراهیم» صدا می‌کردند و به او عشق می‌ورزیدند.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه حجت‌الاسلام انصاری زبان محلی سودان را می‌دانست و فراتر از مسئولیتش در سودان فعالیت می‌کرد، بیان داشت: وی زحمات زیادی در قسمت جنوبی سودان انجام داد و مردم بسیاری را با انقلاب اسلامی آشنا کرده بود و بعضی از بزرگان آن کشور تحت تأثیر این شهید به اسلام گرویدند، با این وجود حجت‌الاسلام انصاری یک شخصیت مخلص و خوش‌فکر بودند که همیشه چهره‌شان مملو از امید بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های قبل از انقلاب حجت‌الاسلام انصاری، ادامه داد: هنگامی که کویت از پذیرش امام خمینی(ره) در خاک کشورش امتناع کرد، این شهید چون در آن زمان در کویت مستقر بود، نسبت به این اقدام کویت اعتراض کرد و تظاهرات به راه‌ انداخت.

مؤمنی با بیان اینکه فقدان این شهید ضایعه بزرگی برای بخش فرهنگی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با شهادت ایشان رابطه‌های فرهنگی ما اوج بگیرد، در آخرین مکاتبه حجت‌الاسلام انصاری که روز یکشنبه (26 آبان ماه) با اینجانب انجام شد، وی ضمن تجدید ارادت و اعلام هر گونه تلاش و جان فدایی برای نظام جمهوری اسلامی ایران، گفته بود که با کمال میل و افتخار در راه اجرا و انجام وظایف و تحقق اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبری از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی هنوز شهادت را نمی‌شناسد، افزود: شهادت پایان راه نیست، بلکه شهادت موجب جریان سازی می‌شود و راه آن شهید با رهروان زیادی ادامه پیدا می‌کند، در واقع این شهادت‌ها حقانیت هدف ما را می‌رساند، بنده فکر می‌کنم شهادت حجت‌الاسلام انصاری قطعاً در دیپلماسی فرهنگی موجب تحولاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول