اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش نتانیاهو برای متقاعد کردن روسیه در مورد اعمال فشار بر ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در جریان سفر به روسیه، مقامات مسکو را در مورد اعمال فشار بیشتر بر ایران متقاعد کند، در حالی ‌که روسیه از قبل مخالفت سریع خود با چنین برخوردی را اعلام کرده است.

تلاش نتانیاهو برای متقاعد کردن روسیه در مورد اعمال فشار بر ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل که قرار است، امروز، چهارشنبه به مسکو سفر کند، قصد دارد مقامات روسی که در مذاکرات هسته‌ای ایران شرکت دارند، را متقاعد سازد تا اعمال فشار بر مقامات تهران را تا زمانی که ایران حاضر به سازش در مورد برنامه هسته‌ای خود نشده، متوقف نکنند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نتانیاهو در سفر به مسکو با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. به گفته منابع خبری آگاه، ایران در مرکز توجه مذاکرات دو طرف قرار خواهد داشت.

این دیدار دقیقا مصادف با آغاز دور دیگری از مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «1+5» در ژنو است. "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در این مذاکرات حضور دارد.

این در حالی است که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در تشریح مواضع مسکو در قبال حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد که با کمک اعمال فشار و استفاده از تحریم کمکی به حل این مسئله نخواهد کرد.

لاوروف گفت: ما با اعمال فشار و استفاده از تحریم به هیچ راه حلی نخواهیم رسید. تاکنون اعمال تحریم‌ها در هیچ موردی نتیجه بخش نبوده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین با مباحثات تحمیلی مخالفت نمود که برخی بر این عقیده هستند گویا تغییرات مثبت در برخورد ایران و آمادگی برای مذاکره تنها بعد از آن ممکن گردید که این کشور خود را زیر فشار تحریم‌ها دید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول