اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه میوه و تره‎بار اصفهان خبر داد

افزایش 10درصدی قیمت سیب‌زمینی /کاهش قیمت گوجه

رئیس اتحادیه میوه و تره‎بار استان اصفهان گفت: قیمت هر کیلو سیب‎زمینی در سطح شهر برابر با دو هزار و 500 تومان بوده که قیمت سیب‌زمینی در بازار‌های موجود در سطح شهر 10 درصد افزایش داشته است.

افزایش 10درصدی قیمت سیب‌زمینی /کاهش قیمت گوجه

نوروزعلی اسماعیلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه تعیین قیمت گوجه در بازار وابسته به شرایط آب و هوایی است، اظهار کرد: در حال حاضر گوجه موجود در بازار به صورت انبار شده بوده که از دزفول و شیراز وارد استان شده است و در میادین میوه و تره‌بار با قیمت یک‌هزار و 600 تومان فروخته می‎شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید گوجه در شرایط آب و هوایی متفاوت است و در صورت بروز سرما با قیمت بیشتری در بازار عرضه شود، ادامه داد: در ایام محرم قیمت گوجه با افزایش مواجه شد و دوباره به حالت قبلی بازگشت، اما این قیمت‌ها با افزایش به وجود آمده در مخارج تولید ناچیز است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‎بار استان اصفهان با تاکید بر اینکه تا یک ماه دیگر گوجه از چابهار وارد اصفهان می‎شود، تصریح کرد: با افزایش میزان محصولات موجود در بازار احتمال کاهش در قیمت گوجه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر کیلوگرم گوجه با قیمت دو هزار تومان در سطح شهر در اختیار متقاضیان قرار می‎گیرد، اضافه کرد: سیب‌زمینی نیز از همدان و اردبیل به استان وارد می‎شود، البته محصول سیب‌زمینی در اصفهان نیز وجود دارد که در میادین با قیمت دو هزار تومان به فروش می‎رسد.

اسماعیلی تاکید کرد: قیمت هر کیلو سیب‎زمینی در سطح شهر نیز برابر با دو هزار و 500 تومان بوده که قیمت سیب‌زمینی در بازار‌های موجود در سطح شهر 10 درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پیاز نیز از قهدریجان یکی از شهر‌های استان تأمین می‎شود، افزود: در حال حاضر پیاز در بازار با قیمت 600 تا 700 تومان به فروش می‎رسد و در چند ماه اخیر افزایش قیمت نداشته است و در سطح شهر نیز هر کیلو با قیمت 800 تومان به فروش می‎رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‎بار استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در تابستان در تولید این محصولات خودکفا بود، گفت: افزایش قیمتی که در این محصولات رخ داد، نیازمند افزایش نظارت‎ها از سوی دولت است.

انتهای پیام/63015/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول