اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

السفیر: سرتیم لبنانی حفاظت سفارت جلوی ورود خودروی بمب‌گذاری شده را گرفت

روزنامه السفیر چاپ لبنان به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: سر تیم لبنانی حفاظت از سفارت ایران که در انفجار دیروز جنوب بیروت جان باخت، از ورود خودروی بمب‌گذاری شده به داخل سفارت جلوگیری کرد.

السفیر: سرتیم لبنانی حفاظت سفارت جلوی ورود خودروی بمب‌گذاری شده را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع امنیتی آگاه به روزنامه السفیر گفتند: برخلاف اظهار نظرهای قبلی، دو بمبگذار انتحاری سوار بر یک دستگاه خودروی شاسی بلند بودند که ابتدا یکی از آنها پیاده شده و پای پیاده به سمت ورودی سفارت حرکت کرده و خودش را منفجر کرد و دومین بمبگذار سوار بر خودرو منتظر شنیدن صدای انفجار شد.

بعد از گذشت چهار دقیقه از انفجار اول جلوی درب ورودی سفارت، بمبگذار دوم سوار بر خودروی بمبگذاری شده وارد خیابان اصلی برای حمله به درون سفارت و منفجر کردن خودرو در داخل آن شد اما با دو مسئله غیرمنتظره مواجه شد که نخست، توقف یک تانکر آب در وسط خیابان چند متر مانده به ورودی سفارت بعد از شنیدن صدای انفجار اول بود.

 

اما براساس منابع روزنامه السفیر، دومین و اساسی ترین مسئله که جلوی حرکت راننده بمبگذار را گرفت، تیراندازی رضوان فارس معروف به حاج رضا مسئول امنیتی لبنانی در سفارت به سمت او بود. فارس بعد از شنیدن صدای انفجار اول به همراه پنج نیروی حفاظت سفارت بیرون آمد و فهمید که خودروی بمبگذاری شده قصد حمله دارد و به سمت راننده تیراندازی کرد و وی را مجبور کرد که خود را در داخل خودروی حامل بیش از 50 کیلوگرم ماده منفجره در نزدیک ساختمان سکونت ایرانی ها از جمله حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی سفارت ایران منفجر کند.

روزنامه السفیر به نقل از منابع خود نوشت: فارس اخیرا اقدامات امنیتی شدیدی را اجرا کرده بود که از آن جمله تقویت درب ورودی اصلی سفارت بود به گونه ای که در انفجار اول آسیبی به آن وارد نشد و وی همچنین استحکامات دیوار اطراف سفارت را تقویت کرد و به گفته کسانی که فارس را می شناسند او برخلاف گفته ها، فقط مسئول حفاظت نبود بلکه از نیروهای امنیتی کارکشته و باسابقه بود که از ماموریت های وی تامین امنیت سفارت بود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول