اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

گریه بر امام حسین(ع) «اکسیر اعظم» و «کیمیای اکبر» است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فضائل گریه بر سیدالشهدا و یاران ایشان در کربلا، گفت: گریه بر امام حسین(ع) «اکسیر اعظم» و «کیمیای اکبر» است و همین امر شیعه را از انحراف مصون نگه داشته است.

گریه بر امام حسین(ع) «اکسیر اعظم» و «کیمیای اکبر» است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گنجی امشب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مسئله احیای عاشورا اصل همه امامان معصوم بوده است، اظهار داشت: خدای منان جریان کربلا و شهادت امام حسین (ع) را با همه انبیا در میان گذاشت، هنوز کربلایی به وجود نیامده بود ولی پیامبران در جریان وقایع کربلا بودند و در این مصیبت عظیم گریستند.

وی با بیان اینکه حضرت آدم نخستین پیامبر الهی است که روضه امام حسین (ع) برای ایشان خوانده شد، ابراز داشت: اگر دلی برای امام حسین (ع) شکست ارزش پیدا می‌کند، خداوند در حدیث قدسی می‌فرماید اگر لطف و رحمت مرا می‌خواهید در دل‌های شکسته جستجو کنید، حضرت آدم با روضه امام حسین (ع) دل شکسته شد و خداوند با اشک بر امام حسین (ع) توبه ایشان را به خاطر ترک اولی که انجام داده بود، پذیرفت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عظمت عاشورا به حدی است که امامان معصوم با تمام وجود سعی و تلاش می‌کردند که عاشورا را زنده نگه دارند، در روایات زیادی بر گریه بر امام حسین (ع) تاکید کردند، امام زین العابدین بیش از 35 سال روز و شب برای امام حسین گریه می‌کردند.

گنجی افزود: امام زمان (ع) نیز بیش از هزار و 100 سال است که شب و روز بر امام حسین (ع) گریه می‌کند، گریه اکسیر اعظم و کیمیای اکبر است و همین گریه‌ها موجب شده آن انحراف‌های عجیبی که در سایر مکاتب وجود دارد در شیعه وارد نشود.

وی با اشاره به گفته دکتر هانری کربن که تمام مکاتب از وحی بریدند و کتاب‌هایشان نیز تحریف شده است، ادامه داد: وی می‌گوید تنها مکتبی که ارتباطش را از پیامبر، وحی و عالم ملکوت نبریده، شیعه است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: گریه بر امام حسین (ع) ما را از ذلت، وابستگی، سستی و نوکری در برابر شرق و غرب عالم مصون داشته و لذا گریه بر اباعبدالله را نباید دست کم گرفت.

گنجی، عاشورا را فرهنگی پاسخگو و جامعه‌ساز دانست و گفت: جوانانی که درد انسان شدن دارند در مکتب کربلا به مقصد خود می‌رسند، کربلا فرهنگ انسان‌ساز است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) به کربلا آمد تا درس آزادگی و عزت را به بشریت ارائه کند، افزود: امام حسین (ع) به ما آموخت به هیچ عنوان نباید با یزید و یزیدیان بیعت کنیم و زیر بار سلطه مستکبرین برویم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) خون خودش را تقدیم کرد تا جهل و جهالت را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: در زیارت امام حسین (ع) و برخی شهدای کربلا می‌خوانیم که حسین جان من شهادت می‌دهم نماز را تو زنده کردی، اقامه نماز به ولایت است و ممکن نیست کسی بدون ولایت نمازش قبول باشد.

گنجی با تأکید بر اینکه پیام کربلا امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید ما وقتی قدرت و توانمندی به یاران حضرت ولی الله اعظم(عج) بدهیم او و یارانش چهار کار انجام می‌دهند، اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و این چهار کار همان کارهایی است که در کربلا صورت گرفت و در زمان ظهور حضرت نیز این چهار کار صورت خواهند گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه روضه‌ها و عزاداری‌ها عاشورا را زنده نگه می‌دارد، بیان داشت: باید از خداوند بخواهیم ما را بیش از پیش عاشورایی کند تا بتوانیم رضایت حضرت ولی عصر (عج) را فراهم کنیم.

انتهای پیام/78009/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول