اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

یکی از رهبران اخوان المسلمین در گفت‌وگو با فارس:

گفت‌‌وگوی استراتژیک اخوان عقب‌نشینی از بازگشت مشروعیت قانونی نیست

یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر تحولات 30 ژوئیه را «کودتا» نامید و تاکید کرد که موضوع گفت‌وگوی استراتژیک به منظور خروج از بحران جاری مصر، به معنی عقب نشینی از بازگشت مشروعیت قانونی نیست.

گفت‌‌وگوی استراتژیک اخوان عقب‌نشینی از بازگشت مشروعیت قانونی نیست

«یسری تعیلب» از رهبران جماعت اخوان المسلمین و عضو مجلس شورای منحل شده مصر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، تاکید کرد که مطالب منتشر شده به نقل از ائتلاف حامی مشروعیت درباره گفت‌‌وگوی استراتژیک مصر به منظور خروج از بحران جاری این کشور، به معنی عقب‌نشینی از خواسته‌ها مبنی بر بازگشت مشروعیت قانونی نیست. مشروعیتی که توسط مردم انتخاب شده است، این امر تلاشی در راستای محافظت بر امنیت کشور و فرزندانش بعد از کودتا علیه مشروعیت قانونی است.

وی مشارکت دوباره جماعت متبوعش و حزب آزادی و عدالت مصر در عرصه سیاسی این کشور را مرهون پاسخگویی به تعدادی از خواسته‌های مشروع خواند و افزود: بازگشت مشروعیت قانونی و دکتر محمد مرسی به قدرت و آزادی دستگیر شدگان در سایه قانون حکومت نظامی در صدر این خواسته‌ها قرار دارند.

تعیلب با اشاره به تظاهراتی که هر چند مدت یکبار در مصر برگزار می‌شوند، یاد آور شد که همه شرکت کنندگان در این تظاهرات عضو جماعت اخوان المسلمین نیستند. بلکه گروه‌های زیادی از ملت مصر برای مخالفت با سیاست‌های قلع و قمع و استبداد ارتش و پلیس علیه شهروندان در این تظاهرات شرکت می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد که انقلابیون مصری همواره اصل فعالیت مسالمت آمیز را به عنوان اصل مرکزی برای بازگرداندن انقلابشان در نظر خواهند داشت.

یسری تعیلب قبلاً توسط نیروهای امنیتی مصر دستگیر شده و پس از وخیم شدن وضعیت سلامتی‌اش، ابتدا به بیمارستان منتقل شده و سپس به قید وثیقه آزاد شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول