اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسب رتبه برتر اداره ارشاد خراسان رضوی در ترویج فرهنگ نماز

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حوزه ترویج فرهنگ نماز در سطح کشور موفق به کسب رتبه برتر شد.

کسب رتبه برتر اداره ارشاد خراسان رضوی در ترویج فرهنگ نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در هفتمین گردهمایی تقدیر از فعالان اقامه نماز که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حوزه ترویج فرهنگ نماز در سطح کشور تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم از سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و حجت‌الاسلام محمد تقی کاظمی‌نسب مشاور مدیر کل و مسئول شورای ترویج فرهنگ نماز اداره ارشاد خراسان رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

در این گردهمایی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر و تشکر از فعالان عرصه ترویج فرهنگ اقامه نماز، گفت: نکته‌ای که درباره تکالیف و مسئولیت‌های فعالان نماز به ذهن می‌رسد؛ این است که سبک زندگی اسلامی پیش از هر چیز با فراگیر شدن نماز در جامعه تحقق می‌یابد.

به گفته وی، شاید بتوان نخستین و مهم‌ترین وظیفه فعالان اقامه نماز را پوشش برای گسترش فرهنگ نماز در کشور دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بی‌تردید وضعیت فرهنگی پیچیده و ظریف کنونی ایجاب می‌کند که از شیوه‌های جذاب و تازه برای ترویج فرهنگ نماز بهره گرفته شود زیرا جوان امروز نصیحت مستقیم و لحن تحکمی را بر نمی‌تابد.

جنتی افزود: از این رو باید در پی بهترین شیوه‌های دعوت به نماز باشیم که دعوت شونده ابتدا شیرینی نماز و بندگی را با عمق وجود بچشد تا در هنگام تنهایی، نیازی به محرک‌های بیرونی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: نماز مهم‌ترین سلاح مقابله با جنگ نرم دشمن است زیرا نماز، جوانان را به مبدأ وصل می‌کند و از گرداب وسوسه‌ها نجات می‌بخشد؛ همچنین نماز جوانان را از گزند بلاها و خطاها ایمن می‌سازد.

شایان ذکر است، این هفتمین سال متوالی است که این اداره کل موفق شده است در حوزه ترویج فرهنگ نماز رتبه برتر را کسب کند.

انتهای پیام/2202/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول