اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بنیاد فرهنگی پیامبر اعظم افغانستان:

حضور آمریکا برای مردم افغانستان غیر قابل تحمل است

بنیاد تبلیغی فرهنگی پیامبر اعظم در گردهمایی امروز کابل، حضور آمریکا را برای مردم افغانستان غیرقابل تحمل دانست و با امضای پیمان امنیتی و اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی ابراز مخالفت کرد.

حضور آمریکا برای مردم افغانستان غیر قابل تحمل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «سید هادی هادی»، رئیس بنیاد تبلیغی فرهنگی پیامبر اعظم با بیان این‎که مردم افغانستان هرگز تسلیم آمریکا نخواهد شد، افزود: اعضای لویه جرگه نمایندگان مردم افغانستان نیستند.

امضای پیمان امنیتی، حاکمیت و استقلال افغانستان را زیر سوال می‎برد

هادی تصریح کرد: کشور و مردم افغانستان در طول تاریخ، چندین بار مورد تجاوز خارجی‎ها مانند انگلیس و روسیه قرار گرفته است اما مردم مجاهد افغانستان در برابر آن‎ها جهاد کرده و این کشور را نجات دادند.

وی افزود: این بار تعدادی از افراد می‎خواهند استقلال و حاکمیت این کشور را با امضای این پیمان با آمریکا زیر سوال ببرند.

هادی خاطرنشان کرد که طی 12 سال گذشته، آمریکایی‎ها بدون هیچ ملاحظه‎ای با ورود به منازل مسکونی، به مردم افغانستان توهین و مراسم‏‌های عروسی افغان‎ها بمباران کردند و اکنون با اعطای مصونیت قضایی، به اعمال آمریکایی صحه گذاشته خواهد شد.  

حجت الاسلام «محسن حجت» نیز در این گردهمایی تاکید کرد که اسلام و دین به ما اجازه نمی‎دهد که سند خود سری آمریکا را بدست خود امضا کنیم.

وی گفت: قرآن عظیم الشان، در قاعده نفی سبیل خداوند اجازه نمی‏‌دهد تا کفار بر مسلمانان حاکم شود و دادن مصؤنیت قضایی به نظامیان آمریکایی خلاف قرآن و دستور خداوند است.

حجت اظهار با اشاره به اینکه با حضور آمریکایی‎ها در 10 سال گذشته، حملات انتحاری و تروریسم افزایش پیدا کرد است، تاکید کرد: آمریکایی‎ها در جهان مشغول توطئه علیه مسلمانان هستند.

این عالم دینی افغانستان، آمریکا را همدست القاعده دانست و گفت: اگر آمریکا علیه تروریسم می‎جنگد، چرا در سوریه با تروریسم همدست شده و به قتل و کشتار زنان و کودکان سوری ادامه می‎دهند.

غلامی بیگانه‌ها غیر قابل پذیرش است

«احمد شاه احمدزی»، یکی دیگر از سخنرانان رئیس جبهه وحدت ملی، بصراحت اعلام کرد که ما در گذشته علیه غلامی بیگانه جنگیده‌ایم و در آینده نیز مبارزه خواهیم کرد و هرگز غلامی بیگانه را نمی‎پذیریم.

وی تاکید کرد، با امضای پیمان امنیتی و اعطای مصؤنیت قضایی بطور عملی استقلال و حاکمیت خود را از دست خواهیم داد، افزود: امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن خلاف دستورات دین و حاکمیت ملی افغانستان است.

با آن‎که مخالفت در گوشه و کنار شهر کابل و برخی مناطق افغانستان ادامه دارد، قرار است تا چند یک روز دیگر لویه جرگه مشورتی برای ارزیابی سند امنیتی، در کابل برگزار شود.

شهر کابل اکنون به شدت امنیتی شده و دولت افغانستان برای جلوگیری از ازدحام زیاد و مشکلات امنیتی، پنج روز تعطیل عمومی در شهر کابل اعلام کرده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول