اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری قم:

بوستان‌های قرآنی در کلانشهرها احداث شود

معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر قم گفت: احداث بوستان‌های قرآنی در کلانشهرهای کشور می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری مشترک سازمان‌های فضای سبز باشد.

بوستان‌های قرآنی در کلانشهرها احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی اصفهانیان مقدم صبح امروز در بیست و یکمین نشست تخصصی مدیران عامل فضای سبز کلانشهرهای قم که در سالن جلسات هتل خورشید قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه قم خاستگاه انقلاب و ام‌القرای جهان تشیع و مرکز بزرگ‌ترین حوزه‌های علمیه است و نیز بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران در آن واقع شده به تعبیر رهبر معظم انقلاب خدمت به این شهر خدمت به آبروی نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: شهردار و شورای جدید اسلامی شهر قم با رویکردی دانش‌بنیان تحولی عظیم در حوزه‌های خدمات شهری، سیما و منظر شهری، بهبود و توسعه فضای سبز و مسائل عمرانی را در دستور کار قرار داده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر قم با بیان اینکه تا پایان سال 79 سرانه فضای سبز قم 4.5 متر مربع بوده است، عنوان داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته این سرانه به 15.5 متر مربع با 212 بوستان در سطح شهر رسیده است.

وی ادامه داد: سالانه 18 مناسبت ملی و مذهبی در قم گرامی داشته می‌شود و 20 میلیون نفر زائر هم به شهر ما سفر می‌کنند به همین دلیل توسعه فضای سبز در قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه امیدواریم برگزاری نشست‌های تخصصی مدیران عامل فضای سبز کلانشهرها کشور موجب تبادل تجربه‌ها شود، خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی روز در زمینه توسعه فضای سبز، استانداردسازی سیستم‌های زیست محیطی، بازبینی الگوهای مهندسی سبز در راستای تولید و توسعه پایدار و نیز تهیه و تدوین طرح جامع فضای سبز کشور با توجه به ظرفیت‌ها و اقلیم هر شهر برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند مفید باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: افزایش تولیدات داخلی و ایجاد سایت‌های تخصصی گل و گیاه، سایت‌های گیاهان دارویی و مثمر، ارتقای سازمان‌های مردم‌نهاد با رویکرد شهر برای مردم و لزوم مشارکت مردم در فعالیت‌های مدیریت شهری از جمله توسعه فضای سبز و ایجاد بوستانی قرآنی در هر یک از کلانشهرها و در نهایت افزایش سرانه‌های فضای سبز و کمربندهای حفاظتی که نقش عمده‌ای در سلامت روح و روان شهروندان دارد از جمله مواردی هستند که می‌تواند دست‌مایه مباحث علمی در نشست تخصصی مدیران عامل فضای سبز کلانشهرها قرار گیرد.

وی همفکری و انتقال دستاوردهای علمی و تجربی را ره‌آورد برگزاری چنین نشست‌هایی دانست و گفت: امید است با تبادل تجربیات بتوانیم شهرهایی در شأن نظام اسلامی و کاملا ایمن و استاندارد را با همت جمعی بسازیم.

انتهای پیام/78004/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول