اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

تولید 105 دقیقه فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند در حوزه هنری آذربایجان غربی

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از تولید 105 دقیقه فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند در حوزه هنری این استان در طول سال‌جاری خبر داد.

تولید 105 دقیقه فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند در حوزه هنری آذربایجان غربی

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تولید فیلم داستانی «خواب فرشته» طی روزهای اخیر در حوزه هنری آذربایجان غربی به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه این فیلم داستانی به نویسندگی و کارگردانی توحید توانای رشید تهیه شده است، تصریح کرد: موضوع این فیلم داستانی کوتاه، بیماران شیمیایی شهرستان سردشت بوده که در قالب فیلم کوتاه 16 دقیقه‌ای تکمیل شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه این فیلم داستانی با همکاری حوزه هنری استان و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه آماده‌سازی شده است، گفت: «خواب فرشته» داستان پزشک جراحی است که پس از دیدن وقایع ناگوار جنگ تحمیلی در عالم خواب، این وقایع در واقعیت برای او تعبیر می‌شوند.

وی از بازیگری سهند جعفری‌زاد، پدرام رحمانی و سامان حسن‌زاده در این فیلم کوتاه خبر داد و گفت: علیرضا سعید هارویان تصویربردار و سجاد اصغری صدابردار این مجموعه هستند که تدوین و صداگذاری این اثر نیز بر عهده علی بانگین و جلوه‌های ویژه آن بر عهده رعنا اصغری، فیروز سالاری و توحید توانای رشید بوده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی بر دشواری‌های فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: در این فیلم داستانی تلاش شده است تا بخشی از جنایات رژیم بعثی عراق در جنگ با ایرانیان در عرض 16 دقیقه به تصویر کشیده شود که نمایش آن جنایات و گنجاندن آن در این مدت کوتاه امری دشوار بوده و خلاقیت هنری هنرمند را می‌طلبد.

وی به رشد سطح هنری هنرمندان استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 105 دقیقه فیلم کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن در قالب هشت عنوان فیلم در حوزه هنری استان تولید شده است که برخی از آثار نیز در دست تدوین و آماد‌ه‌سازی قرار دارند.

نوروزی تصریح کرد: حوزه هنری آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای در حمایت از هنرمندان در بخش‌های مختلف دارد و در این راستا شاهد راهیابی بسیاری از آثار هنرمندان استانی به جشنواره‌های ملی و حتی بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام/61006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول