اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 آبان‌ماه

نخستین یادواره شهدای مخابرات و بی‎سیم‎چی سمنان برگزار می‌شود

معاون فاوا سپاه استان سمنان گفت:‌ نخستین یادواره شهدای مخابرات و بی‎سیم‎چی استان سمنان، 30 آبان‌ماه در نخستین روز هفته بسیج به نام بسیج ایثار و شهادت در مهدیه بزرگ سمنان با حضور میهمان کشوری برگزار می‌شود.

نخستین یادواره شهدای مخابرات و بی‎سیم‎چی سمنان برگزار می‌شود

احمدرضا شاهب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان اظهار داشت: این یادواره با هدف تجلیل از خانواده معظم و معزز شهدا و پیگیری مشکلات آنها و زنده نگه‎داشتن یاد و خاطره شهدا در اذهان عموم مردم و بیان رشادت‎ها و جان‎فشانی آنها برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این یادواره شناخت و شناسایی عرصه تخصصی مخابرات و الکترونیک دفاع مقدس و جمع‎آوری اسناد آثار و مدارک شهدای دفاع مقدس است.

دبیر ستاد یادواره شهدای مخابرات و بی‌سیم‎چی استان سمنان عنوان کرد: در عظمت شهدای مخابرات همین بس که این شهدا جزو مظلوم‏ترین، باگذشت‌ترین و جان‎فشان‎ترین و فرمان‎بردارترین افراد بوده‌اند زیرا این شهدای مخابرات بودند که تمام تلاش‎شان را می‌کردند تا ارتباط فرمانده گردان یا لشکر با رزمندگان قطع نشود.

شاهب افزود: حتی در مواردی مشاهده شد که در صورت به شهادت رسیدن یا مجروح شدن فرماندهان همین بی‎سیم‎چی‎ها بودند که بچه‎ها را هدایت ‎می‎کردند.

معاون فاوا سپاه استان سمنان گفت: در زمان جنگ فرمانده بدون تجهیزات مخابرات و مخابرات بدون فرمانده معنا نداشت و بی‎حکمت نبود که آن پیر فرزانه حضرت امام خمینی (ره) خطاب به نیروهای رزمنده مخابرات فرمودند «شما به منزله سلسله اعصاب محسوب می‎شوید».

وی خاطر نشان کرد: در این یادواره از 62 شهید شناسایی شده تجلیل به عمل می‌آید ولی یقیناً بیش از این تعداد است که به علت نداشتن اسناد و مدارک نتوانستیم آن را تثبیت کنیم؛ از این رو از کلیه خانواده‌های معزز شهدا و هم‎رزمان شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس درخواست داریم در صورتی که آثار، دست‎نوشته و خاطره‌ای از شهدای مخابرات استان سمنان در اختیار دارند با معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/2249/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول