اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران:

22 میلیارد ریال یارانه بن کتاب در کشور اختصاص یافت

رئیس موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران گفت: امسال بالغ بر 22 میلیارد ریال یارانه بن کتاب برای نمایشگاه‌های کتاب کشور در نظر گرفته شده است.

22 میلیارد ریال یارانه بن کتاب در کشور اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد عظیمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بیان اینکه گیلان استان عالم پرور و مهد خردمندان است، اظهار کرد: بزرگانی که در دامن این استان رشد کرده‌اند منشأ خیر و برکت برای جهانیان و بشریت هستند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های کتاب در کشور افزود: 244 نمایشگاه کتاب در کشور و نهمین نمایشگاه کتاب گیلان در رشت افتتاح شده است.

این مسئول کتاب را مظهر فکر، علم و اندیشه دانست و تصریح کرد: فکر و اندیشه ممکن است از طریق بیان بروز و ظهور پیدا کند اما ماندگاری ندارد.

عظیمی گفت: اگر قرار باشد علم ماندگار شود از مسیر کتاب امکان‌پذیر است و گذشتگان آنچه که گفته‌اند و اندیشیده‌اند را مکتوب کردند و امروز به دست ما رسیده است و امروز نیز آنچه که مکتوب شود برای نسل‌های آینده باقی می‌ماند، در غیر اینصورت فکر و اندیشه محدود شده و علم نابود می‌شود.

رئیس موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران کتاب را رسالت بزرگ تبلور علم و اندیشه و دانش خواند و یادآور شد: توجه به خالقان کتاب و فکر و اندیشه یعنی ناشران باید محترم شمرده شود.

وی با تصریح بر اینکه ناشران باید از نعمت‌های اندیشه اندیشمندان برای نشر کتاب‌های ارزشمند بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: قول الهی در کتاب الهی ثبت شده و هادی میلیون‌ها انسان است و قول الهی همان اندیشه نام بشر است زیرا خالق بشر فرموده کسانی که در این مسیر بیاندیشند و کتاب بنویسند اندیشه ناب تحویل می‌دهند.

وی یادآور شد: اگر اندیشه بشر از مسیر تعالی جدا شود، ارزی ندارد و کتابی نافع است که انسان با مطالعه آن به درجه بالا و تعالی برسد و سودمند باشد.

عظیمی با اشاره به اینکه به دنبال نشر سودمند، نافع و اندیشه‌های ناب هستیم، خاطرنشان کرد: طالبان علم و فضیلت به دنبال کتاب هستند و گاهی برای دسترسی به کتاب با مشکل مواجه می‌شوند که یکی از راه‌های دسترسی آسان به کتاب برگزاری نمایشگاه‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 25 نمایشگاه کتاب در کشور برگزار شد، افزود: امسال نیز برای برگزاری 25 نمایشگاه کتاب در کشور برنامه‌ریزی شده که در تمام مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

عظیمی از اختصاص یارانه کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: امسال بالغ بر 22 میلیارد ریال یارانه بن برای کتاب‌ها در نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی یارانه بن کتاب برای نمایشگاه کتاب گیلان را 400 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: این کتاب‌ها در نمایشگاه گیلان با 40 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران، با اشاره به اینکه اگر فضایی فراهم شود شایسته است که کتاب ارزان‌تر و راحت‌تر در اختیار طالبان علم قرار گیرد، تصریح کرد: چنین فضایی در امر توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی موثر است.

وی متذکر شد: بحث توسعه علم نباید محدود به یک کشور شود و شعر و ادب ایرانی باید به اقصی‌نقاط دنیا برود.

عظیمی تلاش برای نشر کتاب‌های قابل رقابت بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید تلاش کنیم تعداد زیادی از کتاب‌های ما برای توسعه به زبان‌های خارجی نشر پیدا کند و مورد توجه قرار گیرد و این امر از وظایف مهم ما است که باید به آن برسیم.

وی از دانش‌پژوهان خواست نسبت به نشر کتاب‌های ارزشمند توجه جدی داشته باشند و تعامل فرهنگی با جهانیان برقرار کنند.

این مسئول از وجود 370 هزار کتاب در نمایشگاه کتاب گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عاشورایی و توسعه فرهنگ عاشورا از برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب گیلان است که موجب شده تا جشنواره بسیار قوی در این استان شکل بگیرد.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول