اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سمینار آموزشی سامانه زیرساخت داده‌های مکانی مطرح شد

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مزیت سامانه زیرساخت داده‌های مکانی

معاون شهر الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مزایای سامانه زیرساخت داده‌های مکانی است.

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مزیت سامانه زیرساخت داده‌های مکانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی اردکانی صبح امروز در سمینار آموزشی سامانه زیرساخت داده‌های مکانی SDI که یکی از سلسله سمینارهای توانمندسازی جامعه با داده‌های مکانی بوده در تالار دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اطلاعات مکانی یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در زندگی امروزه است.

وی افزود: به همین دلیل تامین بسیاری از نیازها، اهداف و فعالیت‌های سازمان‌های مختلف زمانی امکان‌پذیر است که دسترسی به داده‌های مکانی مناسب و یکپارچه میسر باشد؛ این موضوع به خصوص برای برنامه‌ریزی‌های کلان بسیار حائز اهمیت است.

اردکانی گفت: زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) مفهومی درباره تسهیل و هماهنگی در جهت تبادل و به اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی و منابع محاسباتی مرتبط با آنها بین سازمان‌ها در همه سطوح یک جامعه و بین متولیان اطلاعات است که به منظور کاهش موانع دسترسی‌ و استفاده از اطلاعات مکانی و جلوگیری از موازی‌کاری در تولید اطلاعات مکانی استفاده می‌شود و نتیجه آن تسهیل در روند تصمیم‌گیری و مدیریت یک سازمان و جامعه است.

اردکانی با اشاره به مزایای این سامانه از ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، تسهیل در تبادل، ادغام و به‌کارگیری مکانی، تسهیل در توسعه بازار اطلاعات و صنعت، افزایش امنیت اجتماعی با استفاده از اطلاعات مکانی در مدیریت بحران، افزایش منابع اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی حاصل از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بر روی داده‌های مکانی موجود توسط سازمان‌های مختلف و غیره نام برد.

معاون شهر الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اضافه کرد: گروه‌های ذی‌نفع در این زیرساخت، مدیران و کارشناسان شهرداری، شهروندان اعم از مجاوران و زائران، جامعه دانشگاهیان اعم از دانشجویان و استادان، مدیران و کارشناسان سایر دستگاه‌های دخیل در مدیریت شهری هستند.

اردکانی افزود: موارد استفاده از این سامانه برای مدیران و کارشناسان شهرداری، سیستم یکپارچه شهرسازی، سامانه کنترل ناوگان حمل و نقل،‌ سامانه نظارت بر خدمات شهری،‌ سامانه‌های آماری مبتنی بر داده‌های مکان مرجع و شهرنما است.

اردکانی گفت: جامعه دانشگاهیان نیز می‌توانند در استفاده از اطلاعات در پروژه‌های تحقیقاتی، ثبت بازخورد نتایج تحقیقات، جمع‌سپاری اطلاعات و ایجاد زمینه اشتغال از این سامانه استفاده کنند.p>

وی مورد استفاده از این سامانه را برای عموم شهروندان اعم از مجاوران و زائران در سرویس‌های موبایل نقشه مشهد، سیستم شهرنما و نرم‌افزار جامع گردشگری که در پایه اطلاعات مکانی شهر مشهد است، عنوان کرد.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول