اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد در گفت‌وگو با فارس:

همچنان با کمبود شدید اعتبار برای کتابخانه‌ها مواجه هستیم

فرماندار مشهد گفت: هنوز طبق هر سال همان نیم درصد مبلغ شهرداری را برای کتابخانه‌ها در نظر می‌گیریم و همچنان با کمبود اعتبار در این زمینه مواجه هستیم.

همچنان با کمبود شدید اعتبار برای کتابخانه‌ها مواجه هستیم

حسن موحدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با کمبود اعتبارات موجود برای کتابخانه‌ها اظهار کرد: همچنان با کمبود اعتبار در بحث کتاب و کتابخانه مواجه هستیم و نیم درصدی که هر سال از شهرداری می‌گیریم تنها اعتبار اختصاص یافته برای این امر است.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌ها نیز به دلیل کسری منابع و مشکلاتی که دارد آنچنان کمکی که باید در این زمینه انجام نمی‌دهد اما امیدواریم امسال نیز بتوانیم از شهرداری مبلغی در راستای سامان دادن به وضعیت کتابخانه‌ها بگیریم.

فرماندار مشهد در رابطه با چگونگی تشویق مردم به کتابخوانی گفت: ایجاد ایستگاه‌های کتاب که در حال اجرایی شدن است و همچنین رسانه‌ها اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران می‌توانند در این زمینه بسیار نقش‌آفرین باشند چرا که انسان تا زمانی که آگاه نشود هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و هر گونه اتفاقی در کشور نیز باید براساس آگاهی مردم باشد.

وی افزود: راحت‌ترین نوع دسترسی به آگاهی، کتاب است چرا که هر نوع آگاهی یافتن از موضوع یا شنیدن سخنرانی یا مطلبی نیاز به رفتن به مکانی دارد اما کتاب در هر جا و در هر مکان قابل دسترسی و خواندن است.

موحدیان در پایان با ابراز امیدواری نسبت به توجه بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی گفت: در این زمینه ما نیز با ایجاد نمایشگاه‌ها در حد توان می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم آنچنان که نمایشگاه کتاب را در چند هفته قبل برگزار کردیم.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول