اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هلال ‌احمر شهرستان دماوند:

المپیاد طرح دادرس در دماوند برگزار می‌شود

سرپرست جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند گفت: المپیاد طرح دادرس در شهرستان در مقطع راهنمایی برگزار می شود و پذیرفته‎شدگان به مرحله استانی و سپس کشوری راه خواهند یافت.

المپیاد طرح دادرس در دماوند برگزار می‌شود

حمید فرهادی امروز پس از برگزاری جلسه توجیهی دادرسان هلال ‌احمر دماوند در سالن جلسات این اداره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در این جلسه، رابطان دادرس که رابط مدارس و جمعیت هلال احمر هستند،‌ توجیه شده و دستورالعمل‌های استانی را دریافت کردند.

وی افزود:‌ همچنین مقرر شد تا‌ رابطان ساعات و برنامه‌های آموزشی امداد و نجات در مدارس را تعیین و با جمعیت جوانان هلال احمر هماهنگ کنند.

فرهادی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی توسط مربیان جمعیت جوانان هلال ‌احمر در مدارس برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کلاس‌ها در 18 ساعت و با موضوعات اسکان ‌اضطراری، تخلیه ‌اضطراری، کمک‌های اولیه و حمل تخصصی در مدارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:‌ رابطان همچنین موظف هستند تا نخبگان مدارس را از طریق برگزاری المپیاد داخلی در مدارس شناسایی کرده تا با حضور جدی در این کلاس‌ها، برای شرکت در المپیاد طرح دادرس شهرستان آماده شوند.

سرپرست جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند ادامه داد: رابطان غالباً از مربیان پرورشی هستند و با آموزش‌های اولیه که در مجموعه هلال احمر دیده‌اند، ‌وظیفه هماهنگی بین مدارس و هلال احمر را ایفا می‎کنند.

وی تصریح کرد:‌ در این طرح، دادرسان، دانش‌آموزان راهنمایی هستند که با گذراندن دوره‌های فشرده 18 ساعته علاوه بر آمادگی برای شرکت در المپیاد طرح دادرس،‌ عضو تیم امداد و کمک‌های اولیه جوانان جمعیت هلال احمر خواهند شد.

فرهادی تعداد تقریبی دادرسان در  مدارس شهرستان دماوند را 400 نفر خواند و خاطرنشان کرد: نخبگان دادرسان شهرستان پس از قبولی در المپیاد شهرستانی، ‌به المپیاد استانی و سپس کشور راه‌ خواهند یافت.

گفتنی است؛ جلسه توجیهی طرح دادرس صبح امروز با حضور معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دماوند، مسئول جوانان جمعیت هلال احمر به عنوان برگزارکننده طرح و رابطان طرح دادرس، در محل جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول