اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

سنگ‌اندازی‌ فرانسه در مذاکرات ژنو برای سهم‌خواهی بیشتر است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: کشورهایی چون فرانسه، اخلال‌گری‌هایی را در راه حصول نتیجه ایجاد می‌کنند، اما در حقیقت چنین سنگ‌اندازی‌ها از سوی کشورهای عضو گروه 1+5 البته به خصوص فرانسه راهبردی برای افزایش سهم‌خواهی‌ها است.

سنگ‌اندازی‌ فرانسه در مذاکرات ژنو برای سهم‌خواهی بیشتر است

عباسعلی منصوری آرانی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به‌ روز مذاکرات ژنو 6 اظهار کرد: درحالی که ایران خود را برای ششمین دور از مذاکرات هسته‌ای با 1+5 مهیا می‌کند و در شرایطی که روایت‌های فراوانی در زمینه پنجمین دور از مذاکرات در ژنو شنیده می‌شود، تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید شرایط را برای نیل به توافق در 20 نوامبر مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه گروه 1+5 و طرف‌های مذاکره با ایران در شرایطی قرارگرفته‌اند که نیازشان به مذاکره با ایران بسیار بالا است، اضافه کرد: اگر چه ما در عمل مشاهده می‌کنیم که کشورهایی چون فرانسه، اخلال‌گری‌هایی را در راه حصول نتیجه ایجاد می‌کنند، اما در حقیقت چنین سنگ‌اندازی‌ها از سوی کشورهای عضو گروه 1+5 راهبردی برای افزایش سهم‌خواهی‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر اینکه کشورهای عضو گروه 1+5 به خوبی می‌دانند که از این مذاکرات منافعی حاصل می‌شود که کشورهای غربی، آمریکایی بیشتر به آن نیازمند هستند، تصریح کرد: در این بین آمریکا و انگلیس بیشتر از همه از منافع حاصله سود می‌برند و دیگر کشورها با اخلال‌گری‌های خود درصدد افزایش سهم خود از این منافع هستند.

وی با بیان اینکه قطعاً آمریکا هم مذاکره را برای تأمین منافع خود دنبال می‌کند و در فکر مذاکره برای مذاکره نیست، ادامه داد: اما آمریکا با طولانی کردن روند مذاکرات و ادامه جلسات درصدد است تا با حداقل هزینه بیشترین منافع را کسب کند.

منصوری آرانی تاکید کرد: من بر این عقیده هستم که جلسات مذاکره هسته‌ای  چندین جلسه دیگر ادامه پیدا می‌کند، اما جلسه آتی ژنو 6 نقطه عطفی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که  بایدها و نبایدها از سوی تیم مذاکره‌کننده ایرانی در جلسه آتی چه خواهد بود، گفت: چارچوب اصلی در مذاکرات هسته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب مشخص و شفاف تعیین شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: شأن، سربلندی و سرافرازی در سایه ارزش‌های اسلامی موجود در میان مردم به عنوان خطوط قرمز ایران از مواردی بوده که تیم مذاکره‌کننده نسبت به آنها واقف است و به آنها توجه دارند و پا را فراتر از خطوط قرمز نظام ایران نمی‌گذارند.

وی در پایان  ادامه داد: در یک کلام تیم مذاکره‌کننده در مسیر منافع ملی و مصلحت نظام اسلامی در طول روند مذاکرات گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/630030/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول