اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اندر حکایت مصائب بانک تجارت در سراب

تعطیلی شعبه شریعتی بانک تجارت سراب موجب ازدحام مراجعان در تنها شعبه بانک تجارت در شهرستان سراب شده و مشکلاتی برای مشتریان به وجود آورده است.

اندر حکایت مصائب بانک تجارت در سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، تعطیلی شعبه شریعتی بانک تجارت سراب موجب ازدحام مراجعان در تنها شعبه بانک تجارت در شهرستان سراب شده و مشکلاتی برای مشتریان به وجود آورده است در همین زمینه به سراغ یکی از مسئولین در شهرستان سراب رفتیم.

مسعود سعادتی فرماندار سراب در این مورد به خبرنگار فارس در سراب گفت: با صحبت‌هایی که با سرپرست بانک تجارت استان آذربایجان‌شرقی به عمل آمده، زیان‌دهی و نداشتن سودکافی برای بانک از اصلی‌ترین دلیل تعطیلی شعبه بانک تجارت در سراب عنوان شده است.

فرماندار سراب با اعلام نارضایتی از تعطیلی این بانک به دلیل داشتن تبعات اجتماعی و سیاسی اظهار کرد: مکاتبات متعددی با مراجع ذیصلاح صورت گرفته که آخرین آن مکاتبه و مطرح کردن دغدغه‌های فرمانداری سراب در این زمینه با مسجدی معاون استاندار بوده است.

مسعود سعادتی در نقل قولی از سرپرست بانک تجارت استان ابراز داشت: به گفته این مقام ارشد بانک تجارت، با صلاحدید و نظر کارشناسی بانک تجارت کشور، تعطیلی 12 شعبه در استان آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است.

فرماندار سراب بیان داشت: مسئولان بانک اذعان می‌کنند به دلیل واگذاری بخش عمده سهام بانک به بخش خصوصی، سهامداران از بانک سود مطالبه می‌کنند و این مسئله چاره‌ای جز ادغام و تعطیلی برخی شعبه‌ها باقی نگذاشته است.

وی افزود: بانک تجارت در نظر دارد تا تعطیلی شعبات خود را از حوزه‌های دو شعبه آغاز کند و بعد از بررسی شهرستان مراغه، میانه، مرند و سراب را که دو شعبه بودند و در قدم اول شعبه شریعتی سراب تعطیل شد.

سعادتی ادامه داد: نکته جالب اینکه این بانک زیان‌ده تجارت، شعبه تعطیل شده نبوده بلکه شعبه فعلی است اما به دلیل داشتن امکانات فیزیکی و فضای مناسب، مسئولان بانک ترجیح دادند بانک موجود را نگه داشته و بانک شعبه شریعتی را در آن ادغام کنند.

فرماندار سراب همچنین تاکید کرد: نمی‌توان نسبت به صف‌های طویل بانک و معطلی مردم بی‌تفاوت بود.

رئیس شورای اداری سراب یادآور شد: مسئولان بانک تجارت وعده دادند که نیروی انسانی مورد نیاز را در اختیار شعبه مرکزی قرار خواهند داد.

از سوی دیگر خبرنگار ما در مراجعه به بانک تجارت با تجمع نسبتا زیاد مشتریان مواجه شد سیستم نوبت‌دهی بانک در ساعت 12 حضور 172 نفر در صف انتظار و نوبت 610 را نشان می‌داد.

حسن‌زاده از مشتریان بانک تجارت گفت: تعطیلی بانک تجارت مشکلاتی را برای مشتریان ایجاد کرده است.

یکی از کارمندان بانک به خبرنگار ما گفت: با تعطیلی بانک تجارت شعبه شریعتی پرسنل آن نیز یا به اجبار بازنشسته و یا در اختیار شهرهای همجوار قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: مشتریان بانک تعطیل شده به بانک مرکزی تجارت مراجعه و سبب تجمیع می‌شوند.

به هر حال انتظار می‌رود مسئولان بانک تجارت با تجدید نظر در تصمیم خود و یا روان‌سازی ارایه خدمات به مشتریان دغدغه‌های آنها را برطرف کنند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول