اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف راهنمایی مردم در زمینه‌ ترافیک

طرح حرکت در 12 مسیر اصلی مشهد اجرا می‌شود

مدیر فرهنگسرای ترافیک سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: طرح حرکت با مشارکت 100 کودک مشهدی در 12 مسیر اصلی با هدف راهنمایی مردم در زمینه‌ ترافیک اجرا می‌شود.

طرح حرکت در 12 مسیر اصلی مشهد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد اسکندری‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری طرح حرکت که در اتاق جلسات فرهنگسرای ترافیک سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: زمینه این طرح کاملاً فرهنگی است.

وی تصریح کرد: مخاطب این طرح عموم شهروندان با هر وسیله نقلیه‌ای که از آن استفاده می‌کنند، هستند.

مدیر فرهنگسرای ترافیک سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به تعاملات انجام شده میان دستگاه‌ها برای اجرای این طرح تصریح کرد: طرح حرکت با مشارکت فرهنگسرای ترافیک، سازمان حمل و نقل، اتوبوسرانی،‌ تاکسیرانی، شهرداری مشهد و پلیس راهور شهرستان مشهد انجام می‌شود.

اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: در این طرح 100 کودک مشهدی بین 10 تا 12 سال به صورت داوطلبانه بعد از گذراندن یک دوره آموزش به ارشاد و راهنمایی مردم در زمینه‌ ترافیک می‌پردازند.

وی ادامه داد: طریقه ارتباط این کودکان با مخاطبان طرح از طریق الگوهایی بوده که در مجموعه‌های فرهنگی به آنها آموزش داده شده است.

مدیر فرهنگسرای ترافیک سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: علاوه بر این گروه تئاتر خیابانی نیز در تقاطع‌های مختلف شهر حاضر شده و با اجرای نمایش‌های بدون کلام سعی در انتقال پیام‌هایی با مفاهیم فرهنگ ترافیک دارند.

اسکندری‌نژاد گفت: تأکید اصلی این طرح به روی مسائلی است که در فرهنگ ترافیک مشهد دیده نشده ولی تأثیرات مهمی در حمل و نقل دارد که از جمله این موارد می‌توان به بستن کمربند ایمنی، عبور از پل عابر پیاده، خودداری از پارک دوبل و پرهیز از عبور از چراغ قرمز اشاره کرد.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول