اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در کنفرانس خبری مشترک با عباس

اولاند: تأمین امنیت اسرائیل، لازمه تشکیل دولت مستقل فلسطینی است

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه که به رام‌الله سفر کرده، در کنفرانس خبری مشترک با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر ضرورت تأمین امنیت اسرائیل تأکید کرد و آن را لازمه تشکیل دولت مستقل فلسطینی دانست.

اولاند: تأمین امنیت اسرائیل، لازمه تشکیل دولت مستقل فلسطینی است

به گزارش خبرگزاری فارس، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در رام‌الله حضور پیدا کرد.

وی در این کنفرانس گفت فرانسه به تشکیل دولتی مستقل برای فلسطینی‌ها و البته تأمین امنیت اسرائیل متعهد است.

اولاند در اظهارات خود با تأکید چند باره بر لزوم تامین امنیت اسرائیل، گفت اگر این موضوع تحقق پیدا نکند، رسیدن به یک دولت دموکراتیک فلسطینی نیز غیرممکن است.

وی همچنین با اشاره به از سرگیری مذاکرات سازش میان نمایندگان رژیم‌صهیونیستی و تشکلات خودگردان، گفت فرانسه از این مذاکرات حمایت می‌کند. به گفته وی این مذاکرات باید به تشکیل 2 کشور در کنار هم و با مرزهای رسمی منجر شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به سوالی در مورد شهرک‌سازی‌های رژیم‌صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری نیز گفت، پاریس پیش از این هم اعلام کرده است که با این شهرک‌سازی‌ها مخالف است و توقف این پروژه‌ها را خواستار است. به گفته اولاند ساخت این شهرک‌ها مذاکرات سازش را با دشواری مواجه می‌کند و دستیابی به راهکار نهایی را پیچیده‌تر می‌کند. وی تصریح کرد که در این مورد با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل نیز گفت‌وگو کرده است.

اولاند همچنین در مورد موضوع بازگشت آوارگان فلسطینی هم گفت مذاکرات باید با دیدی واقع‌نگرانه پیش برود و این موضوع هم یکی از مواردی است که باید در این مذاکرات مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول