اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

استقبال کم کشاورزان از بیمه با ضعف کارگزاران بیمه در آذربایجان‌شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل ضعف کارگزاران بیمه، استقبال کشاورزان این استان از بیمه کاهش یافته است.

استقبال کم کشاورزان از بیمه با ضعف کارگزاران بیمه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام ظهر امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: امسال میزان تعرفه‌های بیمه محصولات کشاورزی در گزینه‌های دو و سه افزایش یافته که این امر استقبال کشاورزان از بیمه را کاهش داده است.

وی اضافه کرد: سال زراعی گذشته حق بیمه هر هکتار از زمین‌های زراعی از 500 هزار ریال بالاتر نبود اما امسال این رقم به دو میلیون و 450 تا دو میلیون و 550 هزار ریال افزایش یافته است.

وی با تاکید بر کاهش استقبال کشاورزان از بیمه محصولات خود در استان به دلیل ابلاغ دیرهنگام بیمه محصولات بخش کشاورزی در سال زراعی جاری افزود: هر ساله نزدیک به 300 هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی بود و امسال با وضعیت موجود تاکنون سطح 21 هزار هکتار از این اراضی زیرپوشش بیمه قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به خطرپذیری محصولات کشاورزی استان از عوامل خسارت‌زای طبیعی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های خطرپذیر است و هر ساله میزان قابل توجهی از محصولات کشاورزان استان از بروز حوادث طبیعی همچون باران‌های رگباری، جاری شدن سیلاب، بارش تگرگ و نیز سرمای دیررس بهاره دچار خسارت و آسیب می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها راهکار برای جبران خسارت‌ها بیمه کردن محصولات کشاورزی است، افزود: باید گفت ابلاغ دیرهنگام تعرفه بیمه بازتاب منفی در استقبال بهره‌برداران از بیمه دارد.

ایرانی‌فام با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های حق بیمه محصولات کشاورزی در کنار افزایش میزان جبران خسارت ناشی از حوادث صورت گرفته است، ادامه داد: این بدان معناست که سهم بیشتری از میزان خسارت‌های وارد شده به دامدار یا کشاورز جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت تاکنون بیش از 3 هزار و 500 میلیارد ریال به صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی 92 – 93 اختصاص داده است، افزود: با توجه به رویکرد مثبت آقای رئیس جمهور و وزیر محترم جهادکشاورزی باورمان بر این است که به این رقم بسنده نشده و این مبلغ در مراحل آتی افزایش خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه شهرستانی که کشاورزانش را بیمه نکرده‌اند قطعاً متضرر خواهد شد، افزود: امیدوارم زارعان در مهلت تمدید شده بتوانند نسبت به بیمه محصولات خویش اقدام کنند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول