اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

یک درصد سهم سرمایه‌گذاری کشور متعلق به اردبیل است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تنها یک درصد سهم سرمایه‌گذاری کشور متعلق به اردبیل است که این سهم بسیار ناچیز و اندک می‌باشد.

یک درصد سهم سرمایه‌گذاری کشور متعلق به اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: شرایط استان اردبیل با توجه به قابلیت‌‌ها و توانمندی‌ها در حوزه کشاورزی بسیار متفاوت است که در دیداری که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم قرار شد بعد از تغییر استاندار اردبیل نسبت به سر و سامان دادن و حرکت‌های امیدبخش در حوزه کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون که استاندار جدید اردبیل مشخص شده است انتظار ما از وزیر جهاد کشاورزی این است که به وضعیت نابسامان کشاورزی در این استان خاتمه داده و با رویکردی متفاوت‌تر اجازه ندهد 80 درصد محصولات کشاورزی ما خام و بدون ارزش افزوده صادر شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سرازیر شدن 50 درصد تسهیلات بانکی را به بخش ساختمانی تاسف‌بار توصیف کرد و یادآور شد: معلوم نیست به چه دلیلی این پرداخت‌ها صورت گرفته که خود این امر به کاهش سرمایه‌گذاری تولیدی و صنعتی و افت شدید در این حوزه منجر شده است.

افضلی‌فرد یادآور شد: تنها یک درصد کل سرمایه‌گذاری کشور سهم استان اردبیل است در حالی که سهم صادرات صنعتی ما به نصف تقلیل یافته و به کمتر از 25 درصد رسیده است.

وی شرایط نقدینگی و سرمایه‌گذاری در استان اردبیل را بسیار نامطلوب و نگران‌کننده توصیف کرد و بیان داشت:‌ با رایزنی‌هایی که با وزرا و دولتمردان داریم امیدواریم میزان سرمایه‌گذاری و سهم این استان از جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به 3 الی 5 درصد افزایش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اظهار تاسف از تنگ‌نظری‌ها در دعوت و حضور بخش خصوصی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و تولیدی افزود: امیدواریم با درایت استاندار اردبیل که خود در این حوزه متخصص است موانع پیش‌رو و برخی نگرش‌های تنگ‌نظرانه در حوزه سرمایه‌گذاری برطرف شود و رونق این بخش را بیش از گذشته شاهد باشیم.

افضلی‌فرد با دعوت عمومی به سرمایه‌گذاری مردمی و بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی،‌ صنایع بسته‌بندی و گردشگری تصریح کرد:‌ باید کاری را انجام دهیم تا سرمایه‌گذار با امنیت خاطر بیشتر و دغدغه کمتر در استان اردبیل حضور پیدا کند تا از سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهد منفعت برده و سودی برای وی نصیب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: تا زمانی که از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی استفاده نکنیم همچنان مشکلات و تنگ‌نظری‌ها وجود خواهد داشت و باید ترس و واهمه ناشی از این اقدام را کنار بگذاریم.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول