اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:

کار وزارت صنعت برای لغو طرح شبنم خلاف قانون است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو طرح شبنم و ایران کد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت قطعاً کار خلاف و مغایر با قانون است.

کار وزارت صنعت برای لغو طرح شبنم خلاف قانون است

سید محمدحسین میرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره لغو طرح شبنم ایران کد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: قطعاً کار خلافی انجام داده است و این موضوع تکلیف قانون برنامه بوده است و این وزارتخانه نباید بدون مشورت با مجلس این طرح را لغو می‌کرد.

وی همچنین درباره مسکن مهر گفت: مسکن مهر طرح خوبی بوده است که توانسته مشکلات بسیاری از مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه را برطرف کند و نگاه جدی دولت جدید در این زمینه می‌تواند کارساز باشد.

این نماینده مجلس درباره عدم وجود رویکرد منسجم در ارتباط با مسکن مهر و اعلام طرح مسکن اجتماعی از سوی دولت تاکید کرد: به هر حال دولت باید این تعداد تعهد که ایجاد شده را تمام کند و بعد از این کار اگر بنا دارد طرح دیگری نظیر طرح مسکن اجتماعی را دنبال کند، ما نمایندگان آماده بررسی و همکاری با دولت هستیم.

وی با اشاره ویژگی‌های مثبت طرح مسکن مهر ادامه داد: اگر این طرح اتفاق نمی‌افتاد ما امروز با تقاضای انبوه و قیمت سرسام آور مسکن در سطح کشور مواجه بودیم و این موضوع می‌توانست پیامدهای ناگوار اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.

میرمحمدی در عین حال تاکید کرد: البته اجرای این طرح معایبی داشته است و در این راستا وزارت مسکن و شهرسازی باید با تشکیل کارگروهی متشکل از متخصصان امر مشکلات آن را بر طرف کند.

وی همچنین در توضیح علت مخالفت خود با حذف الحاقیه حذف سه دهک از دریافت یارانه در روز بررسی لایحه اصلاح بودجه نود و دو تاکید کرد: ما هنگام بحث درباره هدفمندی یارانه‌ها باید به اهداف آن توجه کنیم.

این نماینده مجلس افزود: ما در موضوع هدفمندی یارانه‌ها بنا داریم گروه‌های هدف که شامل اقشار ضعیف‌تر جامعه می‌شوند تحت پوشش قرار دهیم ولی در شرایط کنونی این مهم اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به وساطت رئیس مجلس برای لحاظ کردن این امر در بودجه سال آینده تصریح کرد: نماینده دولت نیز تاکید داشت با کلیات این موضوع موافق است و سعی خواهد کرد این موضوع را در بودجه سال مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول