اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

معرفی مسئول بسیج اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

با حضور مسئول سازمان بسیج اساتید استان سیـستان و بلوچستان مسئول جدید کانون بسیج اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی شهرستان چابهار معرفی شد.

معرفی مسئول بسیج اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار صبح امروز در مراسم معارفه مسئول جدید کانون بسیج اساتید دانشگاه دریانوردی چابهار اظهار داشت: عظمت پیام و فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی را از تهدیدها و آسیب‌های مختلف مصون نگه داشته و زمینه یک حرکت تحولی را فراهم کرده است.

امین بهزادمهر با بیان اینکه انسان باید سیره اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: زندگی نورانی ائمه معصومین سراسر عبرت برای همه ما بوده که باید به درستی از آن بهره گیریم.

وی با اشاره به این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی نیاز اساسی جامعه امروز است، تصریح کرد: انسان باید در تلاش باشد تا از پیام‌ها و عبرت‌های ارزنده قیام سرور و سالار شهیدان درس گرفته تا خود را در مسیر سعادت قرار دهد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان نیز در این آیین بیان داشت: در این برهه که نشانه اصلی بسیاری از تبعات سوء دشمن به سمت بسیج و سپاه است به افرادی نیاز داریم که درایت، شجاعت و تفکر بسیجی داشته باشند تا بتوانند در راستای اهداف تعیین شده گام‌های مهمی بردارند.

ابراهیم حدادی ظرفیت سازی و یکپارچگی اساتید برای حضور در جهاد علمی و نهضت نرم افزاری شناسایی مستمر مسائل علمی کشور توسط اساتید بسیجی و همچنین تبادل افکار و اطلاعات با سایر دستگاه‌های دیـگر و حضور موثر در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از اهداف بسیج اساتید برشمرد.

وی افزود: نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده چالش‌های عظیمی در این حوزه است که امیدوارم به لطف حق تعالی از این برهه نیز به سلامت گذر کنیم.

حدادی با بیان اینکه آرمانی‌ترین و بهترین مدل برای مدیریت، مدل بسیجی است افزود: هر جا که بسیجیان و این جریان مقدس ورود کرده، خیر و برکت و نعمت برای انقلاب به همراه داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کشور هر کاری که بر زمین ماند و کسی توان انجام آن را نداشت، بسیج به آن ورود کرد و با ظرفیت عظیم خود با سلامت و درستی آن را به نتیجه رساند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت بسیج در همه امور و توجه حاکمیت به این ظرفیت عظیم تاکید کرد و گفت: البته تاکنون در سایه توجه و استفاده از این ظرفیت بوده که کشور از همه فرازها و فرودهای متعددی که با آن روبه‌رو شده به سلامت گذر کرده است.

حدادی یادآور شد: بستر فعالیت های بسیج اساتید از طریق حلقه‌های علمی و حلقه های صالحین مهیاست و هدف از تشکیل این حلقه‌ها، استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی در جهت حل مشکلات مملکت و گشودن گره های اصلی و ارائه راهکارهای اجرایی برای برون رفت از آنهاست.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان معتقد است: بسیج اساتید می تواند به عنوان یک بازوی مشورتی برای انتقال ایده‌ها به مدیریت دانشگاه فعالیت کند.

وی بسیج را نهادی جوشیده از متن انقلاب اسلامی برشمرد که با تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و صبغه اعتقادی و معنوی و با رسالت حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تشکیل و با بهره گیری از شیوه مدیریت اسلامی و انقلابی توانسته است در طول دهه‌های گذشته در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و امنیتی از نظام مقدس جمهوری اسلامی حفاظت و حراست کند.

این مسئول ادامه داد: بسیج در داخل دانشگاه‌ها برنامه‌های متنوعی دارد و استنباط و تلقی بنده این است که در طی چند سال اخیر علاوه بر حفظ دستاوردهای انقلاب و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه یا تولید علم، نهضت نرم‌افزاری و بحث‌های فرهنگی، بسیج توانسته در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیز ورود پیدا کند.

حدادی با اشاره به رسالت مهم و سنگین بسیج در دانشگاه به عنوان خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی بیان داشت: حضور اساتید متعهد، دلسوز، پرتلاش و ولایی، صحنه هایی از فداکاری و ایثار را توأم با موفقیت علمی خلق و باعث تحرک و نشاط فرهنگی و علمی در جامعه دانشگاهی می‌شود.

وی حمایت مسئولان دانشگاه را از کانون بسیج اساتید برای رونق فعالیت‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و دینی و انقلابی ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد در مسیر حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت از مسئولان بسیج از اولویت برنامه‌های رؤسای دانشگاه‌هاست و در این راستا تلاش مستمر خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه در صورتی که شورای بسیج دانشگاه صلاح بداند خیلی از دستگاه‌ها هستند که تمایل دارند از توانمندی‌های اساتید در بخش پژوهش استفاده کنند و ما می‌توانیم این موضوع را در دستور کار بسیج قرار دهیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان ضمن برشمردن نقش بسیج در دانشگاه ها بیان داشت: بسیج اساتید بدون شک یکی از مهمترین نهادهایی است که می تواند در مسیر پیشرفت و تعالی دانشگاه ها اثرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

حدادی افزود: هدف از تشکیل بسیج اساتید در مراکز آموزشی ایجاد همدلی و اتحاد و به روز کردن اطلاعات علمی، سیاسی، فرهنگی و استفاده از تعهد و تخصص اساتید بسیجی در زمینه های مختلف است.

وی در ادامه به وظایف خطیر اساتید در زمینه های راهبردی اشاره و تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت اساتید در شکوفایی و تقویت بسیج بسیار موثر خواهد بود.

این مسئول، نقش اساتید را در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور بسیار مهم دانست و روسای دانشگاه‌ها را به گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی دعوت کرد.

مسئول بسیج اساتید سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد فرصت برای ارتباط با دانشگاه‌های سراسر دنیا و برگزاری نشست های تخصصی با استادان دانشگاه‌های جهان اسلام، می‌تواند گام های موثری در زمینه تبادل علمی و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی فرهنگی باشد.

حدادی تصریح کرد: دانشگاه به دلیل برخورداری از تجربیات تئوری، عملی و علمی، نقطه مشترک بین صنعت و اقتصاد با جامعه  قرار دارد و باید در این راستا بسیج اساتید با تحلیل نیازهای جامعه، بستر ورود دانشگاه برای رفع این نیازمندی‌ها را مهیا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب، مطالعات تخصصی اساتید در زمینه اقتصاد را از مواردی دانست که می‌تواند در حل مشکلات اقتصادی کشور موثر باشد.

این مسئول نقش بسیج اساتید را در تحقق حماسه سیاسی چشمگیر دانست و گفت: اساتید کشور به دلیل ارتباط با طیف بزرگ دانشجویان و افکار عمومی جامعه، در بیان دیدگاه‌ها، ارائه نقطه نظرات و راهکارها با توجه به شرایط سیاسی در شکل گیری حماسه سیاسی نقش اساسی داشتند.

مسئول بسیج اساتید سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اساتید بسیجی باید در محیط‌های دانشگاهی با آگاه ساختن دانشجویان با اهداف و ارزش های اسلام و انقلاب، قدرت تحلیل آن ها را افزایش داده تا بتوانند در عرصه های خدماتی با افکار و آرمان‌های ارزشی خود وارد جامعه شوند. وی با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مسایل اعتقادی کشور را باید به دو نهاد حوزه و دانشگاه محول کنیم، اضافه کرد: این بیان که به نوعی به سازمان بسیج اعتبار فعالیت می دهد، باید با تلاش در جذب اساتید نخبه و ارزشی در بخش‌های مختلف علمی و فراهم آوری زمینه های فعالیت این افراد همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه‌ها خلأهای موجود در فضاهای آموزشی را به خوبی احساس می کنند، متذکر شد: سازمان بسیج اساتید باید خلأهای محیط‌های آموزشی را با همکاری اساتید دانشگاه‌ها شناسایی و در جهت رفع این نارسایی ها اقدام کنند.

در پایان این مراسم که در سالن فرخی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، سعید جهانتیغ عضو هیئت علمی گروه علوم پایه دانشکده علوم دریایی به عنوان مسئول جدید کانون بسیج اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار معرفی شد.

انتهای پیام/75007/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول