اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

اجرای امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی ندارد

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی ندارد و باید بیشتر در جامعه نهادینه شود.

اجرای امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمیدرضا مشهدی‎عباسی پیش از ظهر امروز در جمع اهالی روستای جورد از توابع بخش رودهن شهرستان دماوند اظهار داشت: بنابر آنچه از روایات اسلامی و سخنان ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین آمده، امر به معروف و نهی از منکر از دیگر فروع دین مقدس اسلام مهم‎تر است.

وی گفت: سایر فروع دین از جمله جهاد، حج و ... شاید در طول زندگی رخ نداده و یا افراد استطاعت مالی برای انجام آن نداشته باشند، اما اجرای امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی ندارد.

مشهدی‎عباسی افزود: در هر زمان و مکان، افراد باید یکدیگر را به اجرای این دو فریضه مهم الهی تشویق کرده و تذکر دهند.

وی تفکر و ذکر را دو عامل اساسی سعادت انسان‎ها برشمرد و تصریح کرد: در کلام الله مجید نیز به تفکر و تدبر در خلقت آسمان‎ها و زمین، گردش شب و روز و ... توصیه و تأکید فراوان شده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بالاترین ذکرها اقامه نماز، تلاوت قرآن و توسلات است و مطابق فرموده نبی مکرم اسلام (ص) در حدیث ثقلین، باید به کتاب خدا و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تمسک بجوییم.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه «واقعه»، قرآن را رزق و روزی مسلمانان معرفی کرد و گفت: باید سعی کنیم تا در هر زمان صوت قرائت قرآن را بشنویم و چشمان خود را با انوار الهی آن آشنا سازیم.

مشهدی‎عباسی در خاتمه با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان، قرآن را پناهگاه مؤمنان معرفی کرد و افزود: سیدالشهدا (ع) نیز برای احیای دین و زنده نگه‎داشتن کتاب خدا جان شیرین خود، عزیزان و یارانشان را در طبق اخلاص قرار دادند و همه ما موظفیم این راه را به روشنی ادامه داده و دنبال کنیم.

انتهای پیام/2568/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول