اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

سرانه درآمدی اردبیل نصف کشور است

امام جمعه اردبیل گفت: درآمد سرانه استان اردبیل نصف کشور است که اگر تلاشمان را هم دو برابر کنیم به متوسط کشوری می‌رسیم.

سرانه درآمدی اردبیل نصف کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار داشت: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی بسیار سنگین و خطیر است و ما اگر به حقیقت این مسئولیت‌ها و وظایفمان در قبال مردم آگاه باشیم در آن صورت می‌توانیم واقعی و صادقانه در عرصه خدمت‌رسانی موثر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در انجام این مسئولیت سنگین باید به گونه‌ای عمل کنیم که در روز قیامت در پیشگاه الهی و عرصه محشر بتوانیم جوابگوی خداوند متعال باشیم.

امام جمعه اردبیل با بیان انتظارات مردم استان اردبیل از استاندار جدید گفت: در وهله اول انتظار ما این است که استاندار جدید اردبیل در مدیریت توجه و دقت لازم را داشته باشد تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروهای انسانی در استان بتوان به شرایط آرمانی توسعه استان دست پیدا کرد.

عاملی ضرورت شفافیت اعتدال و عقلانیت را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه دولت یازدهم شعار اعتدال را برای خود برگزیده انتظار ما نیز از مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه استاندار این است تا با رعایت اعتدال کارها را به پیش ببرد.

وی تصریح کرد: استاندار اردبیل باید از ورود به امور جزئی پرهیز کند و به صورت کلان موضوعات را پیگیری کرده و به سرمنزل مقصود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان ضرورت جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را یادآور شد و بیان داشت: توجه به این امر در حقیقت عمل به اقتصاد مقاومتی است که این امر تنها در سایه تکیه بر توانمندی‌های داخلی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

عاملی ظرفیت عظیم اشتغال در حوزه واحدهای تولیدی و اقتصادی به دست آمده از سرمایه‌گذاری‌های عظیم را یادآور شد و افزود: بنده معتقدم سرمایه‌گذار به مانند کبک لب بام است که اگر حمایت لازم صورت نگیرد امکان حضور و اعتماد در عرصه‌های مختلف را نخواهد داشت.

وی ضرورت ایجاد وثوق و اعتماد را در جذب سرمایه‌گذاران ضروری اعلام کرد و گفت: مایل بودم در این جلسه آماری را ارائه کنم که دولت ترکیه چطور در بصره پایتخت اقتصادی عراق ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام داده است و اینکه این کشور در کردستان عراق با کفایت کامل ورود یافته و در عرصه تولیدی و اقتصادی روند خوبی را سپری می‌کند.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: سرآمد در‌آمدی استان اردبیل همچنان پایین است به طوری که ما نصف سرانه کشور در‌آمد داریم که اگر شبانه‌روز تا دو برابر تلاش کنیم تا این خلا را پر کنیم اردبیل به جایگاه واقعی خود دست پیدا می‌کند.

عاملی از استاندار جدید اردبیل خواست دفاع از حقوق مردم این استان را جدی بگیرد و هرگز با عهد و پیمانی که با مردم بسته‌ است خلف وعده نکند.

انتقاد امام جمعه اردبیل از فروش نیروگاه سیکل ترکیبی از بابت دیون استان‌های صنعتی به بخش خصوصی

وی تاکید کرد: برای ما پذیرفتنی نیست از بابت دیون استان‌های صنعتی نیروگاه سیکل ترکیبی ما به فروش برسد و درآمد ناشی از آن در این زمینه خرج شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نمایندگان استان گله‌مند هستند که چرا وزیر مربوطه را به مجلس فرا نخوانده‌اند تا در این زمینه پاسخگو باشد.

عاملی افزود: در این زمینه به رئیس جمهور نامه نوشتند ولی هنوز از مکاتبه خود پاسخی دریافت نکرده و از استاندار جدید اردبیل می‌خواهند قضیه را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در دوران مسئولیت هر کس اگر تنها یک کار ارزشمند و مفید انجام شود بسیار پربار خواهد بود به طوری که اگر استاندار جدید اردبیل یک درصد به رشد اقتصادی استان کمک کند اشتغال 15 هزار نفر فراهم می‌‌آید.

انتهای پیام/62001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول