اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اجرای طرح مودت در بقاع و امامزادگان مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح مودت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران خبر داد و گفت: این طرح با هدف عمران و آبادانی اماکن متبرکه صورت می‌گیرد.

اجرای طرح مودت در بقاع و امامزادگان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه عمران و آبادانی بقاع و اماکن متبرکه ضروری ترین اهداف طرح مودت است، افزود: مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مودت بقعه محوری و تقویت نقش و مشارکت‌های دولتی و مردمی در عمران بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون یکی از فرصت‌ها در بقاع و اماکن متبرکه علاقه، اعتقاد قلبی و مودت آحاد مردم و شیفتگان به خاندان اهل بیت (ع) در اداره، تعمیر و آبادانی بقاع متبرکه و امامزادگان بوده است، افزود: به طوری که افراد خیر در تمام ادوار برای عمران و آبادانی این اماکن مقدس پیشگام بوده و خدمات زیادی را به امامزادگان ارائه داشته‌اند.

علیزاده تصریح کرد: این اقدامات در برخی از اماکن متبرکه به بهترین وجه صورت گرفته و در برخی از مکان‌ها اقدامی در این راستا انجام نشده و این موضوع نیازمند همت همگانی است.

وی با بیان اینکه نذورات ضریح، صندوق بقاع متبرکه و اعتبارات دولتی جوابگوی انجام تمام امور عمرانی و فرهنگی اماکن متبرکه نیست، بیان کرد: طرحی با عنوان « طرح مودت » در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان مازندران به مرحله اجرا در آمده است تا بتوان به نحو مطلوب و بهینه از ظرفیت خیرها استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، خدمات تبرعی را خدمات مهندسی و فنی، تخصصی مالی و حسابداری، فنی، هنری، فرهنگی، کارگر ساختمانی ، ماشین آلات ساختمانی و سایر خدمات که به صورت افتخاری بوده را از دیگر موارد طرح مودت عنوان کرد.

علیزاده اذعان داشت: طرح مودت توسط هیئت امنا و امین بقاع متبرکه با دعوت از خیرها، بانیان و مسئولان به منظور شناساندن اهداف، نیازهای مادی و معنوی، برنامه‌ها، تبادل نظر و یافتن راه‌کارهای همکاری و مشارکت، ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه، رشد و تسریع در ساخت و ساز و توسعه بقاع متبرکه و جمع آوری نذور و تامین امکانات برای بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمینه‌ها و روش‌های طرح مودت با توجه به وضعیت، موقعیت و فرهنگ هر استان به صورت‌های مختلف توسط هیئت امناء امامزادگان با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه فراهم می‌شود، افزود: مسئولیت اجرای طرح مودت با هیئت امناء و امین بقعه، پیگیری با اداره اوقاف و امور خیریه و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور طرح با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: شناسایی و بهره‌گیری از خدمات و تجارب خیرهای بقعه‌ساز، جلسه طرح مودت، مراسم گلریزان عمرانی و تجهیز بقاع متبرکه، طرح احسان زائر، مراسم غبارروبی، بهره‌گیری از سفره‌های نذری و اطعام ‌دهی توسط زائران و طرح برکت از موارد اجرای طرح مودت در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

انتهای پیام/86003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول