اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

کلام الهی، جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی حفظ می‌کند

آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون کشور اعلام کرد: آشنایی جوانان و نوجوانان با کلام الهی آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش آنها برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی حفظ می‌کند.

کلام الهی، جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی حفظ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و نخستین دوره مسابقات ترتیل قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون کشور اعلام کرد: قبل از هرچیز ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام را به همه شیعیان تسلیت می‌گویم و تشکیل این همایش قرآنی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را گرامی می‌داریم.

در ادامه این پیام آمده است: قرآن کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است. در این اوضاع که مسلمین در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان به اتحاد و همبستگی احتیاج دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه 103 سوره آل عمران به آن دعوت کرده، می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا». اعتصام به حبل الله همانا تمسک به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی است که در آیات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید: «قَدْ جَاءَکُم‌ مِنَ اللَهِ نُورٌ وَ کِتَـٰبٌ مُّبِینٌ * یَهْدِی‌ بِهِ اللَهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ‌ السَّلامُ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَـٰتِ إِلَی‌ النُّورِ» آری! همه در پرتو هدایت آیات قرآن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همانا برادری و اخوت اسلامی است، باز می‌گردند و از هدایت‌های آن بسوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.

در ادامه این پیام آمده است: آشنایی جوانان و نوجوانان با کلام الهی آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش آنها برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی حفظ می‌کند. اینجانب به همه عزیزانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، تبریک می‌گویم. من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش آن، راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند، پیشگام، پاک، مومن و پرتلاش باشید و به کشور خود کمک کنید.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: آینده کشور به دست باکفایت شما ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارید. توصیه من به شما عزیزان این است که همه روز آیاتی چند از قرآن مجید را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود وارد کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.

در پایان این پیام آمده است: من از خدای بزرگ برای همه شما، پدران و مادران، معلمان و اساتید شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روح و جسم می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول