اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبرداد

ایجاد 3350 فرصت شغلی برای مددجویان کردستانی/تحقق 150 درصدی تعهدات

مدیرکل کمیته امداد کردستان از ایجاد 3 هزار و 350 فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

ایجاد 3350 فرصت شغلی برای مددجویان کردستانی/تحقق 150 درصدی تعهدات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد عصر امروز در جمع معاونین و کارکنان کمیته امداد استان در سنندج‌ اظهار کرد: این تعداد فرصت شغلی با صرف اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و باقی‌مانده تسهیلات سال گذشته این نهاد در بانک‌های عامل استان ایجاد شده است.

وی سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه اشتغالزایی در سال‌‌جاری را 2 هزار 400 شغل عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال‌‌جاری تا‌کنون 3 هزار و 350 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی کردستان با ایجاد این میزان فرصت شغلی موفق به تحقق 150 درصدی تعهدات شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: کل سهمیه کمیته امداد در بحث اشتغالزایی در سال‌‌جاری 38 میلیارد تومان است که تاکنون اجرایی نشده است.

به گفته موسی‌نژاد، در حال حاضر 2 هزار و 500 پرونده اشتغال در بانک‌ها در انتظار دریافت تسهیلات هستند و 3 هزار و 500 پرونده نیز آماده تحویل به بانک‌هاست.

وی در زمینه همکاری بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات به مددجویان اظهار کرد: بانک توسعه تعاون نخستین بانکی است که در سال‌جاری در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان وارد فاز اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: بانک‌های ملت و کشاورزی نیز قول مساعد داده‌اند در هفته جاری وارد فاز اجرا توزیع تسهیلات بین مددجویان شوند.

به گفته موسی‌نژاد، سایر بانک‌ها عامل نیز متاسفانه تاکنون متاسفانه در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در سطح استان اقدامی انجام نداده‌اند.

وی افزود: بانک‌های خصوصی نیز که براساس قانون مکلف به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان هستند تاکنون هیچ تسهیلاتی پرداخت ننموده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان از اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد نام برد و بیان داشت: تلاش در راستای ایجاد اشتغال‌های پایدار به منظور توانمندسازی و خروج مددجویان زیرپوشش از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است.

به گفته موسی‌نژاد، خوشبختانه کمیته امداد در زمینه اشتغال‌زایی جزو نهادها و دستگاه‌های پیشتاز بوده و توانسته طی چند سال اخیر رتبه نخست استان را در این زمینه کسب کند.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مشاوره‌های قبل از اشتغال از جمله اولویت‌های این نهاد قبل از ایجاد هر شغلی است، اظهار کرد: ارائه این آموزش‌ها و نظارت‌ها موجب شده اشتغال‌ ایجاد شده توسط این نهاد از پایدارترین شغل‌ها باشند.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 3900 مددجو

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به بیش از 3 هزار و 900 مددجو در رشته‌های مختلف با توجه به علاقمندی و ظرفیت‌های بازار کار در استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

به گفته موسی‌نژاد، براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان سال‌‌جاری بیش از 6 هزار مددجوی دیگر نیز زیرپوشش این آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

وی در پایان خواستار تعامل بیش از پیش بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیرپوشش شد و بیان داشت: ایجاد اشتغال برای جامعه هدف این نهاد موجب توانمندسازی آنان و ایجاد بستر برای حمایت از سایر نیازمندان خواهد شد.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول