اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد

کاهش چشمگیر آسیب‌های عزاداری و افزایش شور و شعور حسینی در قم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امسال مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای ایشان توسط هیئت‌های مذهبی قم از شور و شعور بیشتر و آسیب‌های کمتری برخوردار بود.

کاهش چشمگیر آسیب‌های عزاداری و افزایش شور و شعور حسینی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه فوق‌العاده شورای فرهنگی این اداره کل که به منظور آسیب‌شناسی برنامه‌های دهه اول محرم برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ عزاداری و سوگواری برای مصیبت جانکاه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان میراث گرانبهایی است که به امانت در دست ماست و ما باید نسبت به حفظ و نگهداری و گسترش این فرهنگ اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور پرشور و شعور گروه‌های مختلف مردم در مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: بیش از هزار و 300 سال از واقعه دردناک عاشورا گذشته است اما فرهنگ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) هر سال گسترش می‌یابد.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: عزاداری هیئت‌های مذهبی در روز عاشورا به گونه‌ای است که انسان احساس می‌کند حضرت امام حسین(ع) به تازگی به شهادت رسیده‌اند؛ این مسئله از تاثیرگذاری عمیق فرهنگ عاشورا بر دل و جان مردم و عزاداری خالصانه آنها نشأت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ابراز خرسندی از تشکیل محافل پرشور عزاداری در جای جای شهر مقدس و استان قم توسط هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده حجم آسیب‌های عزاداری نسبت به سال‌های قبل کاهش محسوسی داشته و دستاوردها و ثمرات ارزشمند هیئت‌های مذهبی بیشتر به نمایش گذاشته شد.

وی برگزاری همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی با حضور امام جمعه قم و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی را در پیشگیری از بروز آسیب‌های عزاداری موثر دانست و گفت: درست است که اداره کل تبلیغات اسلامی متولی ساماندهی هیئات مذهبی است ولی این اداره کل از همکاری سایر نهادهای استان در برچیدن آسیب‌های عزاداری و رونق بخشی به محافل عزاداری استقبال می‌کند.

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان از تلاش مجاهدانه و خالصانه همه هیئت‌های مذهبی استان که در پرشورکردن محافل عزاداری و تبیین فرهنگ عاشورا نقش داشته‌اند، قدردانی کرد و گفت: چون امام حسین(ع) برای رضایت پروردگار قیام کرد، حقیقتا خداوند رأسا امور مربوط به حضرت اباعبدالله(ع) را به عهده دارد، یعنی این همه شور و شعور از ناحیه خداوند است که بر وجود انسان‌های مومن حکومت می‌کند.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول