اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی روغن‌ریزی یک کامیون و تصادف بیش از 30 خودرو در اصفهان

کامیون حامل روغن در اتوبان آقابابایی توقیف شد

در پی روغن‌ریزی یک دستگاه کامیون و تصادف بیش از 30 خودرو در اتوبان شهید آقابابایی اصفهان، کامیون حامل روغن در اتوبان آقابابایی توقیف و دلیل حمل روغن این کامیون در دست بررسی قرار گرفت.

کامیون حامل روغن در اتوبان آقابابایی توقیف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز در پی ریزش روغن از یک کامیون در اتوبان شهید آقابابایی اصفهان و ایجاد لغزندگی در اتوبان برای ساعاتی این اتوبان مسدود شد و در پی آن ترافیک سنگین و شدیدی ایجاد شد، به نحوی که خودروهای در حال تردد در مسیر مجبور به کاهش سرعت در این مسیر شدند و پلیس با توجه به لغزنده بودن کف اتوبان و تصادف‌های احتمالی مجبور به بستن قسمتی از این اتوبان شد تا با خاک‌ریزی کف اتوبان بتواند جلوی لغزندگی و در نهایت تصادف را بگیرد، اما از آنجایی که اتوبان شهید آقابابایی به دیگر اتوبان‌های پر تردد اصفهان متصل است، امروز در بیشتر اتوبان‌ها و بزرگراه‌های اصفهان شاهد ترافیک سنگین و شدیدی بودیم، به نحوی که می‌توان گفت، بیشتر خودروهای عبوری از این مسیر از ساعت هفت تا نزدیک ده صبح در ترافیک اتوبان‌ شهید آقابابایی و مسیرهای منتهی به این اتوبان پشت ترافیک منتظر و به عبارتی دیگر مردم صبح خود را از ساعت 10 به بعد آغاز کردند.

با وجود هشدارهای تلفنی پلیس مبنی بر بسته بودن بزرگراه شهید آقابابایی و لزوم رعایت احتیاط  توسط رانندگان، شاهد بودیم که در ساعات اولیه صبح و در ساعت 6.15 دقیقه امروز تا ساعت 9.30 صبح راه بسته بود و طبق اعلام رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان بیش از 30 دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد و تصادف داشتند.

این در حالی است که در محور راه‌های پل بزرگمهر، بزرگراه شهید خرازی و مسیرهای موازی آن ترافیک شدیدی رخ داد، چنانکه از بزرگراه آقابابایی به سمت صیاد شیرازی از مسیر شمال به جنوب، پل غدیر ترافیک سنگینی بود و این ترافیک دقیقا همزمان با آغاز ساعات کاری ادارات و مدارس بود و در نهایت سبب شد حدود یک ساعت و حتی بیشتر از هر نفر در ترافیک زمان تلف شود.

حسین غلامی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اصفهان گفت: از ساعت هفت امروز مسیر اتوبان شهید آقابابایی از تقاطع جی تا پل غدیر و به سمت اتوبان شهید صیاد شیرازی را مسدود کردیم و سپس با هماهنگی شهرداری اصفهان مسیر پر روغن و لغزنده را خاک‌پاشی کردیم که جلوی تصادف خودروها گرفته شود.

البته هرچند خاک‌ریزی در کف اتوبان امری ضروری و به جا بود، اما همین خاک‌ریزی نیز پس از باز شدن مسیر اتوبان برای مدتی سبب کندی تردد و کاهش دید رانندگان شد.

* کامیون حامل روغن مشکوک به قاچاق روغن است

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان در مورد جزئیات جدید این اتفاق و در جواب اینکه پلیس با راننده این کامیون با توجه به وقوع 30 تصادف در این اتوبان چه برخوردی می‌کند، گفت: این کامیون از اتوبان صیاد شیرازی و از مسیر شمال به جنوب در حال حرکت بود که به دلیل سوراخ شدن تانکر هزار لیتری روغن آن طول مسیر را با روغن آغشته می‌‌کند که پلیس بر حسب وظایف خود با این راننده برخورد قانونی می‌کند.

وی با بیان اینکه این کامیون در حال حاضر توقیف شد و به یکی از پارکینگ‌های نزدیک به این اتوبان منتقل شده است، اظهار کرد: بالاخره 30 دستگاه خودرو در این اتوبان با هم برخورد کردند و این راننده علاوه بر شاکیان خودرو به دلیل خسارت به اتوبان شاکی دیگری همچون شهرداری دارد.

غلامی تصریح کرد: صاحبان خودروهای خسارت دیده شاکی هستند، اما همگی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، هر چند برای راننده کامیون بحث جریمه در نظر گرفته شده است.

وی در مورد پرداخت خسارات تصریح کرد: این راننده تا حدودی باید خسارت خودروها را هم بپردازد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان در خصوص اینکه آیا نظارتی بر  صحت و سلامتی کامیون‌های حامل سوخت نمی‌شود، متذکر شد: این کامیون اصلا کامیون حامل سوخت نبوده است، بلکه در پشت این کامیون تانکر پلاستیکی گذاشته و روی آن نیز چادری کشیده شده بود که از بیرون نیز هیچ دیدی نداشت.

وی در پاسخ به این سئوال که این کامیون مجوز حمل روغن داشته است و یا اینکه روغن‌ها را به صورت قاچاق حمل می‌کرده است، افزود: قاچاق بودن سوخت این کامیون در حال بررسی است.

منصور فخرزارع، معاون اجرایی شهرداری منطقه چهار شهرداری اصفهان نیز در مورد خدمت‌رسانی شهرداری منطقه چهار برای بازگشایی اتوبان شهید آقابابایی گفت: عوامل شهرداری از ساعت 6.30 دقیقه پس از اینکه از قضیه با خبر شدند تا حدود ساعت 8.45 دقیقه در محل حاضر بودند و از آن‌جایی که بخشی از این خدمت‌رسانی جزء محدود ه منطقه چهار و بخشی مربوط به منطقه شش بود، هر دو شهرداری به پاک‌سازی مسیر پرداختند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه خدمات‌رسانی فراهم شد، افزود: محدوده منطقه چهار از مسیر جی تا پل غدیر بود که عوامل شهرداری با دو دستگاه کامیون، دو دستگاه خاور، چهار دستگاه نیسان خاک نرم در مسیر ریختند.

به گزارش فارس، هر چند حادثه و یا واقعه آن هم از نوع داخل اتوبانی هیچ وقت خبر نمی‌کند، اما باید این نکته را در نظر داشت که وقوع حادثه در اتوبان‌های شهر که نقطه اتصال شهر محسوب می‌شود، نه تنها سبب اتلاف وقت زیادی از شهروندان می‌شود که شاید اگر بخواهیم در قالب اعداد آماری محاسبه کنیم رقمی سنگین استخراج می‌شود که شاید هیچ وقت جبران پذیر نباشد، اما می‌توان گفت قابل پیشگیری و پیگیری است.

انتهای پیام/63012/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول