اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدری به پتروشیمی تبریز بازگشت

علیرضا صدری برای بار دوم به مدیر عاملی پتروشیمی تبریز که نگین صنایع خطه شمال غرب کشور است منصوب شد.

صدری به پتروشیمی تبریز بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل نژادسلیم رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز ظهر امروز در مراسم معرفی مدیر عامل جدید، ضمن قدردانی از خدمات ممقانی در دوران تصدی مدیریت این شرکت، سرلوحه قرار دادن ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی، بهره‌گیری از قابلیت‌های کارکنان با شناسایی نیروهای توانمند، مسئولیت‌پذیر، مؤمن و برخوردار از وجدان کاری و جذب نیروهای کارآمد و ارائه آموزش‌های لازم را به صدری مدیر عامل جدید پتروشیمی تبریز مورد تاکید قرار داد.

بررسی ساختار شرکت بر مبنای الزامات بازار سرمایه، تقویت مدیریت بازرگانی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی، توسعه و تکمیل زنجیره تولید به منظور تامین نیازهای بازار مصرف ، توجه به اصل مشتری‌مداری، سهامداران و کارکنان و همچنین رعایت بهداشت و حفاظت از محیط زیست از جمله موارد دیگری بود که مدیر عامل جدید پتروشیمی تبریز مورد تاکید قرار داد.

علیرضا صدری از بدو تاسیس پتروشیمی تبریز از مدیران فعال و کارآمد این مجتمع بوده و در زمان بازنشستگی نیز رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت بود.

مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار و ارتفاع 1362 متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.

اجرای طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال 1366 کل کشور تصویب و کلیات طرح در بهمن ماه 1367 به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسیده است. فعالیت‌های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال 1368 و عملیات نصب در سال 1371 آغاز گردیده است.

خوراک مجتمع، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می‌شود.

واحد الفین بعنوان واحد مادر فرایند تولید در دی ماه 1375 راه‌اندازی شد و پس از آن واحدهای پلی‌اتیلن و پلی‌استایرن در سال 1377 در مدار تولید قرار گرفت.

واحدهای استخراج بوتادین و تولید ABS که اولین طرح توسعه مجتمع محسوب می‌شوند در تیر ماه 1382 وارد مرحله بهره‌برداری شدند.

در سال 1384 واحد پنتان و در سال 1389 واحد پلی‌استایرن مقاوم 2 که توسط کارشناسان مجتمع طراحی شده است، راه‌اندازی گردید و واحد SAN ( خوراک واحد ABS ) در مرحله مهندسی تفصیلی می‌باشد.

کل اعتبارات هزینه شده تا مرحله راه‌اندازی واحدهای تولیدی معادل 6334 میلیارد ریال می‌باشد که 138.1 میلیارد دلار به صورت ارزی و بقیه به شکل ریالی بوده است

انتهای پیام/60002/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول