اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت قرآنی تهران مطرح کرد

لزوم تدوین نقشه راه برای توسعه فرهنگ زیارت

رئیس جمعیت قرآنی تهران با اشاره به جایگاه زیارت در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور، بر ضرورت تدوین نقشه راه برای توسعه فرهنگ زیارت تاکید کرد.

لزوم تدوین نقشه راه برای توسعه فرهنگ زیارت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی زیارت، محمدرضا پورمعین گفت: زیارت در لغت به معنای دیدن، دیده شدن و مورد نگاه قرار گرفتن است، ولی در فرهنگ ما زیارت عموماً برای اماکن و افراد مقدس و شخصیت‌های بزرگ به عنوان یک کار با احترام و مقدس استفاده می‌شود.

رئیس جمعیت قرآنی تهران با بیان اینکه عموماً در جهان اسلام و حتی جهان غیر اسلام اماکن زیارتی و زیارتگاه‌ها تبدیل به مرکز تمدن شده‌اند، اظهار کرد: به عنوان مثال مدینه یک شهر بوده است و زمانی که پیامبر (ص) پای در آنجا گذاشتند، مدینة‌النبی نام گرفت، یا می‌توان از بقیع و حتی امامزادگان نام برد که منشاء تمدن‌سازی بوده‌اند.

پورمعین ادامه داد: در کنار مرقد مطهر امام رضا (ع) نیز ما شاهد حوزه‌های علمیه هستیم که به همراه موزه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز علمی اطراف حرم مطهر، محور تمدن‌سازی هستند.

رئیس جمعیت قرآنی تهران با بیان اینکه زندگی ولایی و ولایت‌مداری‌‌ همان قانون‌مداری است، تصریح کرد: ولایت یعنی قانون خدا و از این رو کسانی که زندگی خود را بر محور ولایت قرار داده‌اند در پناه خداوند متعال هستند.

وی افزود: کسی که خود را آمیخته با زندگی بزرگان کرده و از الگوهای رفتاری بزرگان استفاده می‌کند، در واقع رفتار خویش را گزینش می‌کند تا بر این اساس با تطهیر ظاهری و باطنی خود، حیات طیبه خود را در قالب زیارت افزایش دهد و بازپروری کند.

پورمعین تدوین نقشه راه برای زیارت را گامی موثر در توسعه فرهنگ زیارت دانست و تاکید کرد: باید سیاست‌گذاری‌ها مبنی بر محوریت قرار دادن زیارتگاه‌ها باشد که این هدف از طریق آموزش‌های فردی و اجتماعی، بهداشت و سلامت روحی، تدوین برنامه منظم و داشتن پشتوانه‌های مناسب میسر خواهد بود.

انتهای پیام/2202/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول