اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم در دانشگاه آزاد مشهد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم در 16 محور به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم در دانشگاه آزاد مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر پریز صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم (انسان و جامعه) خبر داد و گفت: بعد از اهانت‌هایی که در کشورهای غربی به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) و قرآن کریم انجام گرفت، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، سلسله همایش‌هایی در دانشکده‌های مهندسی، ‌علوم، معماری،‌ پزشکی و حقوق برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اضافه کرد: این نشست‌ها مبنایی برای پیشنهاد برگزاری کنگره قرآن کریم در سال 1389 در شورای منطقه‌ای شیروان از سوی واحد مشهد شد.

وی افزود: بعد از به تصویب رسیدن این پیشنهاد و حمایت معاونت فرهنگی و پژوهشی دانشگاه آزاد در سال 1390 در راستای برگزاری این کنگره فعالیت‌هایی همچون مشخص شدن کمیته‌های علمی و اجرایی در سال 91 برنامه‌ریزی شد و سایت کنگره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی فعالیت خود را آغاز کرد.

پریز اظهار کرد: در ادامه با شناسایی 15 هزار نفر از دانشمندان علوم قرآنی در سراسر جهان و ارسال ایمیل به آنان 4 هزار نفر در سایت ثبت‌نام کردند و تا شهریورماه 92 بیش از ‌650 مقاله از سراسر کشور و نیز جهان اسلام و کشورهای غربی به دست ما رسید و مورد ارزیابی قرار گرفت که 256 مقاله پذیرفته شد.

وی ادامه داد:‌ از این تعداد 122 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود و بقیه به صورت سخنرانی خواهد بود و 17 مقاله نیز به زبان‌های عربی و انگلیسی ارائه خواهد شد.

پریز اضافه کرد:‌ در این راستا از تعداد زیادی از داوران علوم قرآنی در داوری مقالات استفاده شده است و با تشکیل کمیته داوران مقالاتی که در فرصت دو روزه امکان ارائه داشت، پذیرفته شدند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: این نخستین کنگره بین‌‌المللی قرآن کریم است که به صورت آکادمیک در 16 محور به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی برگزار می‌شود.

وی گفت: پیشنهاد خواهیم کرد که این کنگره قرآن کریم در واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی به صورت حداقل دو سال یک‌بار برگزار شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول