اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان خواستار شد

ممنوعیت پخش نمایش موتورسواران بدون کلاه ایمنی در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان با بیان اینکه پخش نمایش موتورسواران بدون کلاه ایمنی در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی باید ممنوع شود، گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی بهترین آموزش است.

ممنوعیت پخش نمایش موتورسواران بدون کلاه ایمنی در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی

حسین قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت تصادفات حین موتورسواری را یکی از شایع‌ترین علل مرگ در سوانح رانندگی کشور دانست و اظهار کرد: بیش از 20 درصد متوفیان تصادفات در ایران را موتورسواران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با بالارفتن تعداد تصادفات موتورسیکلت و آمار بالای مرگ و میر آن در ایران اهمیت بررسی و پیشگیری دوچندان می‌شود.

این مسئول ضربات شدید مغزی و مرگ را دو آسیب اصلی دانست که همواره سلامتی و جان موتورسواران را تهدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که جان خود را در تصادفات موتورسواری از دست می‌دهند گواهینامه موتورسواری ندارند، تصریح کرد: ایران جزو کشورهایی است که تنها با انجام یک آزمون عملی گواهینامه رانندگی با موتور صادر می‌کند.

قاسم‌پور گفت: با برگزاری کلاس‌های عملی می‌توان نحوه صحیح رانندگی را با جزئیات به متقاضی آموزش داد و او را با خطرات ناشی از تصادفات احتمالی آشنا کرد.

وی به برنامه آموزشی در کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: در این آموزش‌ها متقاضی با موتور در حرکت است در حالی که آموزش‌دهنده توسط گوشی بی‌سیمی با موتورسوار در ارتباط است تا بتواند در حین حرکت نکات لازم را به وی آموزش دهد.

این مسئول ادامه داد: این دوره‌ها باید شامل نحوه آموزش رانندگی در خیابان‌های داخل شهر، بزرگراه‌ها و جاده‌های بین‌شهری و آموزش رانندگی در روز و شب باشند.

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان، با بیان اینکه یک چهارم کشته‌های تصادفات رانندگی در کشورمان موتورسوار هستند، اضافه کرد: بسیاری از راکبان موتورسیکلت به خاطر عدم رعایت قوانین و مقررات و بی‌توجهی به نکات ایمنی از جمله استفاده نکردن از کلاه ایمنی جان می‌بازند که این موضوع نیز یکی از مسائل بسیار اساسی در محور فرهنگ ترافیک به شمار می‌رود.

به گفته وی، متقاضیان باید از نظر وضعیت بینایی، شنوایی و عدم وجود معلولیت‌های جسمی‌ ‌و بیماری‌های روانی که می‌تواند با کاهش توانایی فرد در کنترل موتور منجر به افزایش تصادفات شود، توسط مراجع انتظامی و پزشکی مورد بررسی قرار گیرند.

قاسم‌پور، خاطرنشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی در حین تصادفات شانس مرگ و میر و معلولیت ناشی از ضربات مغزی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه کلاه ایمنی می‌تواند جان حدود یک‌‌سوم موتورسوارانی را که در جریان سوانح رانندگی فوت می‌کنند، نجات دهد، متذکر شد: استفاده از کلاه ایمنی شانس آسیب‌های مغزی ناشی از ضربات سر در جریان حوادث رانندگی با موتورسیکلت را حدود 70 درصد کاهش می‌دهد.

این مسئول، با اشاره به اینکه بسیاری از کلاه‌های ایمنی موجود در بازار ایران استاندارد نیستند، تصریح کرد: به منظور راحتی موتورسواران باید کلاه‌های ایمنی که از استانداردهای بالایی برخوردارند را در اختیار موتورسواران قرار داد تا در هر شرایطی از جمله در فصل گرما یا هنگام بارش باران به راحتی قابل استفاده باشند.

وی از تمام موتورسوران جوان و میانسال گیلان خواست تا برای حفظ جان خود بدون گواهینامه و بیمه و دیدن آموزش‌های لازم از سوار شدن بر موتور و استفاده از آن در جاده‌های شهری و روستای جدداً خودداری کنند.

قاسم‌پور متذکر شد: برای فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی و دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه رسمی رسانه‌های جمعی بهترین راه آموزش هستند.

وی ممنوعیت پخش نمایش موتورسواران بدون کلاه ایمنی در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: حفظ جان شهروندان در برابر حوادث و خطرات جزو اولویت‌ها است.

انتهای پیام/2300/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول