اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رشد 18 برابری صادرات سیمان یاسوج

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد یک سوم صادرات استان را سیمان عنوان کرد و گفت: صادرات سیمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 18 برابر شده که امیدواریم استان به قطب سیمان تبدیل شود.

رشد 18 برابری صادرات سیمان یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج داریوش دیودیده صبح امروز در کار گروه توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد به عمده کالاهای صادراتی غیر نفتی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پودر و عصاره شیرین‌بیان، سیمان و دوغ بوده که به نسبت مشابه سال قبل آن نیز افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که در زمینه صادرات سیمان بازار مناسبی داریم، گفت: صادرات سیمان نسبت به مشابه سال گذشته 18 برابر شده که با توجه به استقبال خوب از سیمان یاسوج امیدواریم استان به قطب سیمان در نظر گرفته شود.

دیودیده در ادامه با بیان این‌که عمده صادرات کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای امارات متحده، آلمان، پاکستان و عراق است، اذعان کرد: با توجه به افزایش صادرات سیمان یاسوج و استقبال از این محصول در کشور عراق در برخی قراردادهای ساخت و سازها ضرورت استفاده از سیمان یاسوج نیز قید شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از محصولات کهگیلویه و بویراحمد از جمله موکت سپاهان دفتر مرکزی آن در استان اصفهان است که آمار گمرکی و اعتبارات آن به بحث صادرات استان وارد نمی‌شود.

 دیودیده با تاکید بر این‌که مشکل پیش‌روی صادرات کهگیلویه و بویراحمد نبود پایانه‌های حمل و نقل صادرات است، گفت: در صورت راه‌اندازی آن می‌توان صادرات منسجمی داشت که آمار صادرات محصولات به اسم دیگر استان‌ها تمام نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در حال حاضر مکانی در خصوص پایانه‌های صادرات در حوزه سرآبتاوه در نظر گرفته شده که در سفرهای استانی هیئت دولت قریب به 150 میلیون تومان به آن اختصاص یافت.

وی راه‌های تقویت صادرات و ارائه توانمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد را بحث سرمایه‌گذاری نمایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: نمایشگاه‌ها معمولا یا تخصصی هستند یا به صورت عرضه مستقیم کالا بوده که عرضه مستقیم در سال سه مرتبه برگزار می‌شود.

دیودیده در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را عاملی مناسب و خوب برای عرصه صادرات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد و گفت: عمده علتی که بر کار نمایشگاه‌ها بود شرکت‌های تشکیل شده در قالب تعاونی بود که باید به صورت سهامی خاص وارد کار می‌شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در کارگروه توسعه و صادرات استان مطرح شد که شرکت‌های تعاونی از قالب سهامی عام به خاص تبدیل شوند.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول