اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم خبر داد

دستگیری 9 شکارچی متخلف در منطقه حفاظت‌شده پلنگ دره

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از مهار دو آتش‌سوزی و دستگیری 9 متخلف زیست‌محیطی در مناطق حفاظت‌شده استان خبر داد.

دستگیری 9 شکارچی متخلف در منطقه حفاظت‌شده پلنگ دره

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی با اشاره به عملکرد شش ماهه یگان حفاظت اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری 9 مورد تخلفات زیست‌محیطی در مناطق حفاظت‌شده استان قم صورت گرفته بود که متخلفین توسط محیط‌بانان این اداره کل دستگیر شدند.

وی افزود: پرونده متخلفین پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده و دو مورد از آنها مختومه و دیگر پرونده‌ها در حال رسیدگی است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: در فصل بهار و تابستان، دو مورد شکار غیرمجاز پرندگان، یک مورد شکار غیرمجاز پستانداران و چهار مورد زنده‌گیری پرندگان در مناطق حفاظت‌شده استان قم مشاهده شده و متخلفین دستگیر شده‌اند.

وی همچنین از کشف و ضبط چهار قبضه سلاح شکاری طی این مدت در مناطق حفاظت‌شده استان قم خبر داد و گفت: مامورین اجرایی و محیط‌بانان حفاظت محیط زیست استان قم در نیمه نخست سال جاری دو مورد آتش‌سوزی در مناطق را با همکاری اهالی مهار کرده‌اند.

احمدی خواستار حساسیت و اهتمام هرچه بیشتر مردم به حفظ و حراست از عرصه‌های زیست‌محیطی و طبیعی استان شد و گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم به ویژه اهالی روستاها بتوانیم در انجام وظایف و تکالیف محوله، گام‌های مثبت و موثری برداریم.

انتهای پیام/2258/ب/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول